10 Propostes Gir Social

dimecres 2 de octubre de 2019

Valoració dades atur i afiliació a la seguretat social

Calen reformes per tenir una economia diversificada i forta

CCOO insta al Govern i als altres agents socials a treballar, de manera urgent, per un model econòmic que ens doni major independència del producte turístic de sol i platja i afavoreixi la creació d'ocupació de tot l'any i de qualitat.

José Luis Garcia, Secretari General de CCOO Illes Balears

Segons dades fetes públiques avui pel Ministeri d"Ocupació Migracions i Seguretat Social, en el mes de setembre del 2019 les Illes Balears registren 40.377  aturats en les oficines d"ocupació. Per comparació a les dades d’ara fa un any, l’atur registrat ha descendit en -370 persones; en termes relatius la baixada és del -0,91%. Respecte a l’agost l’atur a les Illes va augmentar un +3,95%, és a dir, 1.536 persones en xifres absolutes.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social tenim un total de 574.789 afiliacions en situació d’alta, una xifra que en un any ha evolucionat un +2,42% (+13.566), i comparat amb el mes anterior un -2,42% (-14.230).

Respecte a la contractació, ve marcada un cop més per l’elevada temporalitat. El 83,4% dels contractes són temporals. Del total de contractes registrats durant el mes de setembre (41.258) només el 16,6% (6.851) han estat contractes indefinits, contractes fixos discontinus inclosos, mentre que el total de contractes temporals ha estat del 82,86% (34.407).

Per CCOO, les dades que s’han presenta avui són lleugerament positives perquè s’ha donat una estabilització del nombre d'aturats, en el moment que la temporada turística comença a donar-se per finalitzada.

Des del sindicat es pensa que la fallida del tour operador britànic Thomas Cook suposa un cop important per a la nostra economia en tenir una dependència tan estreta del sector turístic i és urgent abordar un model econòmic que permeti la creació de nous llocs de treball relacionats amb altres sectors - a més de l’ocupació dintre el mateix sector turístic que no depenguin exclusivament del producte del sol i platja- i ens permeti alliberar-nos de l'estacionalitat.

També, en opinió de CCOO, no ens podem permetre que els vaivens que es produeixin en un sector determinat, afectin d'una manera tan important a la nostra economia i per tant, cal fer les reformes del model econòmic necessàries per a tenir una economia diversificada i forta.

CCOO, davant la complexa situació econòmica que es planteja amb el Brexit, la desacceleració de l'economia alemanya, la inestabilitat política actual d'Espanya i els problemes de finançament, insta al Govern i als altres agents socials a treballar, de manera urgent i conjunta, per la transformació del nostre model econòmic i afavorir la creació d'ocupació de tot l'any i de qualitat.

Calen reformes per tenir una economia diversificada i forta

dimecres 2 de octubre de 2019

Coneix CCOO - Unió Insular de Mallorca

• Publicacions periòdiques