10 Propostes Gir Social

divendres 2 de agost de 2019

EL NOSTRE MODEL ECONÒMIC DONA SÍMPTOMES DE SATURACIÓ

Per CCOO, el nostre territori no pot acollir més turistes en curts períodes de temps i, per tant, no es poden generar més llocs de feina relacionats amb el turisme.

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri d"Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes de juliol el nombre de persones aturades registrades ha estat de 37.505. Per comparació, al mateix període de l’any 2018, l’atur registrat puja un 0,70% amb un saldo anual de +262 desocupats. Quant a la variació mensual, l’atur ha augmentat en un 3,12% i en total es registren 1.133 aturats més.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 591.967 afiliacions, de manera que la taxa de variació anual se situa en el +2,11%. En nombres absoluts la pujada anual d’afiliacions ha estat de +12.205. Pel que fa a l’evolució mensual es registren un total de 11.371 afiliacions més, una xifra que dona com a resultat una taxa de variació del +1,96%.

La conjuntura laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons les dades del Ministeri, al llarg del mes de juliol s’han registrat a les Illes un total de 59.700 contractes, dels quals el 85% són temporals i només el 15% són indefinits.

De les dades publicades avui observem un augment de la desocupació, que per CCOO és símptoma de la saturació que pateix el model econòmic i laboral basat en el turisme de sol i platja de les illes.

El nostre territori no pot acollir més turistes en curts períodes de temps i, per tant, no es poden generar més llocs de feina relacionats amb el turisme. Per això, és urgent iniciar el diàleg social amb el Govern, les patronals i els sindicats per donar-li una nova orientació al nostre model productiu, i que sigui capaç de generar  llocs de feina en nous sectors, durant tot l’any i a jornada sencera.

Des de CCOO també considerem que és imprescindible la formació al llarg de la vida, perquè totes les persones puguin adaptar-se a les transformacions d’aquest model econòmic que demanem, i als canvis que el món de la tecnologia i de la indústria 4.0 estan exigint. Tampoc no volem oblidar-nos del jovent que encara està per accedir al mercat laboral i que necessita oportunitats per aconseguir-ho mitjançant una formació actualitzada i de qualitat.

EL NOSTRE MODEL ECONÒMIC DONA SÍMPTOMES DE SATURACIÓ

divendres 2 de agost de 2019