10 Propostes Gir Social

dijous 25 de juliol de 2019

UNA MILLOR CONTRACTACIÓ ENS DURIA A MÉS COHESIÓ SOCIAL

Davant la situació de saturació i esgotament del nostre model de creixement i del mercat laboral, CCOO fa una crida al nou Govern a convocar la Mesa de Diàleg Social per tractar els problemes reals de les persones.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació de CCOO Illes Balears

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l"Institut Nacional d"Estadística, al segon trimestre de l’any 2019 la taxa d’atur se situa en el 12,13%, de manera que la xifra de desocupats  se situa en les  79.900   persones.

Per comparació al mateix període de l’any 2018, el nombre de persones aturades ha augmentat en  7.300 persones (+10,13%), mentre que la variació trimestral, amb 26.300 aturats menys, ha estat del -24.77%.

Pel que fa a la població ocupada augmenta en termes interanuals +4.600 persones (+0,80%) i en referència al trimestre anterior +62.600 (+12,14%). En total el nombre d’ocupats ascendeix a 578.700 persones.

La Població activa es situa en 658.600 persones amb una variació interanual de +11.900 (+1,84) i intertrimestral de +36.300 (+5,84)

Les dades publicades avui per l'Institut Nacional d'Estadística són positius en fer referència al segon trimestre de l'any, que és quan s'inicia amb força la temporada turística a les illes i augmenta la demanda de mà d'obra i per tant, disminueix la taxa  de desocupació i augmenta l'ocupació.

També ressaltam l'explotació pura i dura que estan sofrint col·lectius com les cambreres de pis o els treballadors de la neteja viària. No podem permetre que aquests col·lectius realitzin jornades  maratonianes i amb càrregues de treball abusives per a guanyar salaris de misèria.

Des de CCOO  volem assenyalar que el nostre model econòmic basat en el turisme de sol i platja està saturat, no pot contractar més treballadors perquè més contractació ens du a precari mentre que millor contractació afavoreix la cohesió social. Per tant, tots, Govern, patronals i sindicats ens hem de posar a treballar per trobar nous nínxols de feina  que puguin crear ocupació, al mateix temps que tinguin cura del nostre medi ambient i siguin sostenibles.

CCOO insta a la inspecció de treball a continuar amb la lluita contra la precarietat laboral i a la patronal a reprendre la negociació col·lectiva per a signar convenis sectorials que permetin revertir la situació crítica en la qual encara es troben molts de les nostres treballadores i treballadors.

UNA MILLOR CONTRACTACIÓ ENS DURIA A MÉS COHESIÓ SOCIAL

dijous 25 de juliol de 2019