10 Propostes Gir Social

dimecres 22 de maig de 2019

Segons CCOO les rendes salarials augmenten un 10% entre el 2014 i el 2017

Les primeres dades de l"informe que està elaborant CCOO, apunten a una millora de la situació, especialment al període 2014/2017, on les rendes salarials augmenten al voltant del 10%, fruit de la negociació col·lectiva.

En CCOO estem treballant en un informe sobre l'evolució de la desocupació, la contractació i els salaris des de 2011 fins a 2018 a les Illes Balears.

L'objectiu d'aquest treball és assenyalar com s'han vist influïts aquests elements durant part de la crisi i l'aparent recuperació econòmica, en uns anys en què a les illes hem tingut un govern del Partit Popular caracteritzat per les retallades i la falta de diàleg amb els agents socials, i posteriorment un govern de pacte molt més progressista.

Les dades indiquen que la situació està millorant, ja que mostra una evolució positiva, però encara queda molt treball per fer. Així, l'atur s'ha vist reduït en un 41,58% des de 2011, any en què es vàrem tenir 83.262 aturats. No obstant això, l'atur dels menors de 29 anys representa el 22% del total d'aturats de l'any 2018 i el dels majors de 45 anys el 44%, per la qual cosa continuem tenint dos grups amb serioses dificultats per a inserir-se en el mercat laboral. Cal continuar amb les polítiques actives d'ocupació i realitzar un canvi de model productiu que permetin que aquestes persones puguin accedir a un lloc de treball digne i estable.

No volem oblidar que les dades de l'informe mostren que la bretxa salarial continua existint i que el salari mitjà de les dones a Balears suposa el 82% del salari masculí l'any 2018. No podem permetre que continuï existint aquesta discriminació salarial per raó de sexe, quan els treballs que es realitzen són els mateixos i les condicions exigides per a accedir a ells també.

Per a finalitzar, durant el període 2014/17, i en relació amb l'evolució de les rendes salarials, s'observa un ascens important encara que insuficient, a l'ésser un període en el qual es reactiva la negociació col·lectiva i el dialogo social que l'afavoreix.

Segons CCOO les rendes salarials augmenten un 10% entre el 2014 i el 2017

dimecres 22 de maig de 2019