10 Propostes Gir Social

dimarts 2 de abril de 2019

L’ESTACIONALITAT DE LA NOSTRA ECONOMIA CONDICIONA LA CONTRACTACIÓ INDEFINIDA.

Si volem avançar cap a una economia moderna hem de sortir d’aquesta economia de país en vies de desenvolupament que concentra la feina només en un període de temps.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació.

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes de març l’atur registrat es xifra en  54.761  persones. Respecte al mes de febrer l’atur ha davallat en termes absoluts en -3.364 persones, mentre la variació relativa ha estat del -5,79  %. Pel que fa a la variació anual tenim un augment del 1,92 % amb un total de  1.030 aturats més que al mes de març del 2018.

Pel que fa als sectors d’activitat econòmica, encara que la davallada de l’atur es produeix en tots els sectors menys en el sector sense ocupació anterior, novament  és el sector de serveis (- 3.430 ) el que lidera  la millora,  seguit  d’indústria (- 115 ) durant el mes de març.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, la mitjana mensual ha estat de 458.019 afiliacions, el seu nombre creix mensualment un 5,59 % (+24.243 ) mentre la variació anual se situa en un +2,03 % (+9.114 ).  En el cas de la variació mensual ens trobem per damunt de tot el territori nacional.

Segons les dades de contractació registrades es produeix un millora a la contractació indefinida,  (+7.221; + 18,95 %) encara que  la xifra de contractacions temporals és elevada, situant-se en el 81,05  % dels contractes que s’han registrat al mes de març.

Des de CCOO fem una valoració favorable d’aquestes dades que s’han publicat avui si les comparam amb el mes de febrer, ja que continuam amb xifres positives quant a contractació i a afiliació a la Seguretat Social , però hem de tenir en compte que les dades són negatives en relació a l’any passat  com a conseqüència de la temporalitat en la qual es troba immersa la nostra economia; com la setmana santa enguany és més tard l’activitat econòmica se retarda i per això tenim aquestes xifres.

Pel nostre sindicat també hi ha massa contractació temporal, i malgrat l’augment de la contractació indefinida, aquesta contractació indefinida és de fixos-dicontinus i per tant reflecteix que encara no avançam cap a una economia atemporal amb activitat i llocs de feina de tot l’any.

També insistim en  què els treballadors i les treballadores de les illes tenen dret a salaris dignes  i per tant és obligat el compliment dels augments salarials pactats en els diferents convenis col·lectius juntament amb la millora dels seus drets laborals.

Per CCOO hem  de sortir d’aquesta economia de país en vies de desenvolupament que concentra la feina només en un període de temps i avançar cap a una economia moderna amb llocs de feina que no estiguin limitats en el temps i amb salaris dignes.

L’ESTACIONALITAT DE LA NOSTRA ECONOMIA CONDICIONA LA CONTRACTACIÓ INDEFINIDA.

dimarts 2 de abril de 2019

Coneix CCOO - Unió Insular de Mallorca