10 Propostes Gir Social

dimecres 27 de març de 2019

CCOO presenta les seves propostes de cara a les eleccions autonòmiques de maig

• Es pot consultar el document complet.

La proposta de CCOO es fonamenta en dos pilars bàsics: per una banda la intensificació del diàleg social, i per l’altra un finançament suficient via pressuposts de l’Estat, REB, i noves figures tributàries, i té per objecte, posar els fonaments d’un model productiu que sigui inclusiu, sostenible i competitiu per poder crear ocupació de qualitat i atemporal.

Imatge de la roda de premsa.

Avui matí, José Luis García, Secretari General de CCOO de les Illes Balears ha presentat  el document “Propostes per un futur inclusiu i sostenible” que contenen les recomanacions adreçades als partits polítics que concorreran a les eleccions autonòmiques del pròxim mes de maig.

La motivació de la presentació de les propostes pretenen posar en valor el caire socio-polític del sindicalisme de classe, ja que “la política és un bon instrument per la millora de les condicions de vida dels treballadors i de les treballadores”, en paraules de García; per continuar matisant que “CCOO de les Illes Balears es considera un actor polític de primer ordre, però no un partit polític.  Nosaltres, com a sindicat,  defensem els interessos de la classe treballadora, i els partits polítics l’interès general”.

Tot seguit, el  Secretari General de CCOO de les Illes Balears, ha valorat la legislatura dels “Acords pel canvi” que ha descrit com una legislatura “amb més llums que ombres”, remarcant la represa del diàleg i la concertació amb el Govern de les Illes Balears com la fita més a ressenyable i més positiva. Del diàleg social, ha continuat García, sorgí el “Pacte per la competitivitat, l’ocupació de qualitat i el progrés social” on és recollirem bona part de les propostes de CCOO de les Illes Balears al Govern de les Illes Balears, com ara són:  Pla d’ocupació, Pla contra l’explotació laboral, Clàusules Socials, la creació de l’Institut Balear de Salut laboral, i el retorn dels drets als treballadors públics, entre altres. Per la part de les ombres, des de CCOO, es valora la manca d’una major agilitat a l’hora d’implementar els acords i les lleis aprovades, així com la necessitat de donar més extensió a tot el que es refereix a les clàusules socials.

La proposta de CCOO es fonamenta en dos eixos bàsics: la intensificació del diàleg social i un finançament suficient via pressuposts de l’Estat, REB i noves figures tributàries. Aquest dos eixos tenen per objectiu, en paraules de José Luis García, posar els fonaments d’un model productiu que sigui inclusiu, sostenible i competitiu per poder crear ocupació de qualitat i atemporal.

La proposta la conformen tres pilars, el primer l’econòmic,  on es reclama un millor finançament; afavor-hi la diversificació i l’especialització;  rompre l’estacionalitat per evitar la contractació temporal, millorar la formació professional, la igualtat i la salut i la seguretat al treball. Un segon pilar social dirigit a les polítiques públiques; la llengua, la cultura i la memòria, la igualtat i l’habitatge. I un darrer pilar de caire mediambiental, on es posa l’accent en les energies renovables, les tecnologies netes i eficients i l’eco-innovació, ha conclòs García.

Per veure el document clicar a sota.

CCOO presenta les seves propostes de cara a les eleccions autonòmiques de maig

dimecres 27 de març de 2019