Es el momento EESS 2018

dilluns 5 de novembre de 2018

CCOO exigeix la renovació i l"enfortiment del sector industrial illenc

Per a CCOO, no podem permetre casos com el de l'empresa CEMEX que amb la seva decisió unilateral de tancament contribueix a afeblir la nostra economia i a continuar amb una economia fortament estacionalitzada.

Segons dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions  i Seguretat Social, al mes d’octubre del 2018 les Illes Balears comptaven amb un total de 50.217 aturats registrats. Respecte al mes de setembre la desocupació creix un +23’24% i en total hem tingut +9.470 aturats més.

Per comparació l'any 2017 l’atur baixa en -1.178 persones, el que es tradueix en un descens relatiu del -2’29%. Cal remarcar el fet que l’atur augmenti a tots els sectors (+ 98 a agricultura, + 192 a indústria, 9.443 a serveis i + 76 SOA) a excepció de la construcció, on disminueix en -339 persones (-3’5%).

La xifra que millor expressa la intensificació de l’estacionalitat és la relativa al nombre d’afiliacions a la Seguretat Social. Amb un total de 525.444 afiliacions, el descens mensual és de -35.780 (-6,38%). En tot cas, la intensificació de la destrucció mensual d’ocupació comporta un saldo anual positiu. En total, en un any el creixement és de +15.909 afiliacions amb una taxa de variació del +3’12%.

Quant a la contractació ve marcada un cop més per l’elevada segmentació: el 82’3% de les noves ocupacions generades al mes d’octubre són temporals. Pel que fa al seu dinamisme, el nombre de contractes s’eleva en un any en 2.329 (+5’85%). La millora anual de la contractació es produeix sobretot en la temporal +1.304 (+3’91%); i en relació a la indefinida amb +1.025 contractacions; (+15,92%).

Per a CCOO, encara que les dades publicades avui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social són positives, ja que són millors que les del mateix mes de l'any passat, si es comparen amb les dades del mes de setembre, reflecteixen un augment de l'atur i un descens de les afiliacions a la Seguretat Social.

També observem un augment de la contractació indefinida que se situa en el 17,7% del total  fonamentada en la contractació de fixos-discontinus que contribueix a seguir generant grans desigualtats entre els treballadors que tenen treball durant tot l'any i aquells que solament ho fan durant uns pocs mesos.

Aquest comportament de les dades clarament depenent de l’estacionalitat, reforça la nostra idea que la sortida de la crisi es fonamenta en el turisme de sol i platja que tant depèn de la situació dels nostres competidors com d'altres vents de cua que l'afavoreixen, i que no beneficia a la nostra economia ni dona seguretat a la classe treballadora.

Per a CCOO cal renovar i enfortir el sector industrial de les illes com a generador de llocs de treball estables, de qualitat i de tot l'any i com a generador de riquesa, i no podem permetre casos com el de l'empresa CEMEX que amb la seva decisió unilateral de tancament contribueix a afeblir la nostra economia i a continuar amb una economia fortament estacionalitzada.

Per tot això, continuem repetint una vegada més, la urgent necessitat de fer una aposta important per una diversificació del nostre model econòmic i de millorar les condicions de les treballadores i els treballadors via negociació col·lectiva.

CCOO exigeix la renovació i l"enfortiment del sector industrial illenc

dilluns 5 de novembre de 2018