Es el momento EESS 2018

dijous 25 de octubre de 2018

Malgrat les dades positives de l'EPA d'aquest trimestre, CCOO alerta de la possibilitat de la cronificació de la pobresa

Des de CCOO exigim un augment de salaris via negociació col·lectiva i una millora de les proteccions socials per revertir aquesta situació de desigualtat i pobresa que ens envolta.

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l’Institut Nacional d’Estadística, al tercer trimestre de l’any 2018 la taxa d’atur se situa en el 7,16%, de manera que la xifra de desocupats  se situa en les  48.000   persones.

Per comparació al mateix període de l’any 2017, el nombre de persones aturades ha baixat en -11.700 persones (-19,68%), mentre que la variació trimestral, amb -24.600 aturats menys, ha estat del -33,88%.

Pel que fa a la població ocupada augmenta en termes interanuals +35.800 persones (+6,12%) i en referència al trimestre anterior +47.500 (+8,27%). En total el nombre d’ocupats ascendeix a 585,800 persones.

La Població activa es situa en 669.600 persones amb una variació interanual de +24.100 (+3,73) i intertrimestral de +22.900 (+3,54)

Com cada tercer trimestre de l'any, en una economia extremadament estacional com la nostra, les dades de l’EPA indiquen una millora de l'ocupació i un descens molt significatiu de l’atur, característica de la temporada alta turística i ens situa en taxes d’atur i d’activitat anteriors a la crisi. Així tenim una taxa d’atur del 7,16 per cent que ens apropa a la plena ocupació.

Des de CCOO, volem insistir que si bé quantitativament, les xifres mostren que hi ha més persones treballant i que per tant la sortida de la crisi és un fet, qualitativament, la qualitat de la contractació i la disminució de la protecció social fa que tinguem uns nivells de desigualtat i pobresa inacceptables. Així, segons la Xarxa Europea de lluita contra la pobresa i l'exclusió social, l'any 2017 el 21,3% de la població de les Illes es troba en risc de pobresa, tres punts per damunt que en la crisi anterior de l’any 93 i  en el cas de les dones, el risc de pobresa és més acusat, ja que són les que sofreixen els majors nivells de desocupació i cobren els salaris més baixos.

Per tot això, des de CCOO, exigim un augment de salaris via negociació col·lectiva que permeti recuperar i actualitzar el poder adquisitiu de les treballadores i els treballadors, i una millora de les proteccions socials que cobreixin a un major nombre de persones en situació de desocupació, i que permetin que les 62.000 persones que reben una pensió l'import de la qual és inferior al mínim considerat per no ser pobre (609 euros/mes), puguin veure augmentada la quantia i puguin sortir d'aquesta situació tan precària

dijous 25 de octubre de 2018

Coneix CCOO - Unió Insular de Mallorca