Es el momento EESS 2018

dimarts 2 de octubre de 2018

Per CCOO, la nostra economia no es pot permetre 33.280 contractes temporals

• Valoració dades atur i afiliació a la seguretat social del mes de setembre.

Encara que augmenta la contractació indefinida, 33.280 contractes temporals suposen un nombre molt elevat per la nostra economia. Per això demanam augmentar la contractació indefinida i que sigui de tot l'any i de jornada sencera.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació.

Segons dades fetes públiques avui pel Ministeri d"Ocupació Migracions i Seguretat Social, en el mes de setembre del 2018 les Illes Balears registren 40.747  aturats en les oficines d’ocupació. Per comparació a les dades d’ara fa un any, l’atur registrat ha descendit en -1.668 persones; en termes relatius la baixada és del -3,93%. Respecte a l’agost l’atur a les Illes va augmentar un +5,49%, és a dir, 2.120 persones en xifres absolutes.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social tenim un total de 561.224 afiliacions en situació d’alta, una xifra que en un any ha evolucionat un +2,85% (+15.551), i comparat amb el mes anterior un -2,64% (-15.190).

Respecte a la contractació, ve marcada un cop més per l’elevada temporalitat. El 82,86% dels contractes són temporals. Del total de contractes registrats durant el mes de setembre (40.166) només el 17,14% (6.886) han estat contractes indefinits, contractes fixos discontinus inclosos, mentre que el total de contractes temporals ha estat del 82,86% (33.280).

Les dades publicades avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social, són les dades esperades per un mes de setembre amb augment del nombre de persones en situació d’atur i disminució de les afiliacions a la Seguretat Social. Aquestes dades mostren que continuam amb la dependència del sector serveis basat en el turisme d’estiu ja que, dels 40.747 aturats d’aquest mes 29.904 son del  sector serveis (73,4%).

Per la Secretaria d’Ocupació i Formació  de CCOO de les Illes, Yolanda Calvo, encara que augmenta la contractació indefinida, 33.280 contractes temporals suposen un nombre molt elevat per la nostra economia. Des del nostre sindicat demanam que la contractació indefinida que s’està realitzant sigui de jornada sencera i de tot l’any per que els treballadors i les treballadores puguin tenir estabilitat i el temps suficient de cotitzacions a la Seguretat Social per tenir unes pensions dignes quan arribi el moment de la jubilació.

Des de CCOO denunciam la urgent necessitat d’un canvi de model productiu a les nostres illes que ens permeti no dependre exclusivament del sector serveis, i que per tant, els treballadors i les treballadores puguin tenir feina tot l’any a jornada sencera. Per això, el nostre sindicat fa una aposta pel sector de les energies eòliques i fotovoltaiques com a nínxol de llocs de feina estables, de qualitat i de tot l’any.

Per la Secretaria d’Ocupació i Formació també s’ha de continuar amb la negociació col·lectiva sectorial perquè es produeixi la pujada salarial tant necessària que permeti la recuperació del poder adquisitiu perdut pels nostres treballadors i treballadores que reactivi el consum intern de les nostres famílies.

Per CCOO, la nostra economia no es pot permetre 33.280 contractes temporals

dimarts 2 de octubre de 2018