Es el momento EESS 2018

dimecres 26 de setembre de 2018

SI L’ESTAT NO COMPLEIX, LA SOCIETAT RESPON

• Acte de la Plataforma "Les Balears acollim".

L"any 2015 els estats membres de la Unió Europea van arribar al pacte d’acollir 120.000 persones que fugien de la guerra. Fruit d’aquest pacte, Espanya es va comprometre a ​acollir-ne 17.337 abans del ​26 de setembre de 2017.

Avui, un any més tard que es complís el termini, el tema ja no és sobre la taula política. Tenim la realitat just a les nostres portes, augmenten les arribades de pasteres a les nostres costes i la Frontera Sud és cada cop més cruenta, es criminalitza la feina que fan les ONGs de salvament marítim mentre es normalitzen els discursos xenòfobs dels nostres representants.

Per a denunciar aquesta situació i també donar a conèixer quina és la situació real, des de la Plataforma Les Balears Acollim hem organitzat una jornada que durem a terme dia 9 d’octubre a Can Alcover sota el nom: Les Balears Acollim, present i futur.

La jornada constarà de dues taules rodones.
A la primera: Mites, polítiques i Protocols. L’acollida des de les nostres institucions​, comptarem amb la intervenció de na​ ​Fina Santiago i Dolça Feliu.

A la segona taula veurem diferents projectes d’acollida duts a terme per la societat civil i les institucions com ​Thakhi Runa, Refugees Welcome Illes Balears i OCDS de la UIB.

LES BALEARS ACOLLIM, PRESENT I FUTUR
DIMARTS 09.10.2018
LLOC: Can Alcover -C/ de Sant Alonso, 24 - Palma
HORARI: 18:30-21 h
ORGANITZA: Plataforma Les Balears Acollim.
Contacte: Marta Serra - 666 00 76 79
lesbalearsacollim@gmail.com