Es el momento EESS 2018

dijous 2 de agost de 2018

ÉS EL MOMENT DE CREAR LLOCS DE TREBALL ESTABLES I DE TOT L'ANY

• Valoració dades atur registrat i afiliació a la Seguretat Social de Juliol de 2018.

Per CCOO, cal aprofitar la conjuntura econòmica per orientar el nostre model productiu cap a la creació d'ocupacions estables i de tot l'any.

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes de juliol el nombre de persones aturades registrades ha estat de 37.243. Per comparació al mateix període de l’any 2017 l’atur registrat baixa un -4,88% amb un saldo anual de -1.911 desocupats. Quant a la variació mensual, l’atur ha augmentat en un 1,79% i en total es registren 656 aturats més.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 579.762 afiliacions, de manera que la taxa de variació anual se situa en el +3,08%. En nombres absoluts la pujada anual en el nombre d’afiliacions ha estat de +17.339. Pel que fa a l’evolució mensual es registren un total de +11.073 afiliacions més, una xifra que resulta en una taxa de variació del +1,95%.

La conjuntura laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons les dades del Ministeri, al llarg del mes de juliol s’han registrat a les Illes un total de 56.261 contractes, dels quals el 83,5% són temporals i només el 16,5% són indefinits.

Les dades publicades avui són positives perquè continuem amb el descens de les xifres d'atur, en comparació amb les dades de l'any anterior i amb l’augment de l’afiliació a la seguretat social; hi ha 100.000 afiliacions més a la seguretat social en comparació al mateix mes de l’any 2009, la qual cosa ens fa pensar que s’estan generant una quantitat important de llocs de feina a les nostres illes. També valorem positivament l’augment de la contractació indefinida i a jornada sencera que es continua produint en aquest mes. En aquest mes de juliol hi ha 1195 contractes indefinits més amb relació al mateix mes de 2017.

Per CCOO cal aprofitar el moment econòmic en el qual ens trobem amb augment de la contractació indefinida, millores salarials via negociació col·lectiva i d'obtenció de beneficis econòmics per part de les empreses, per diversificar el nostre model productiu, sense abandonar el sector turístic. Aquesta diversificació ha de permetre la creació de llocs de treball de qualitat i de tot l'any que donin perspectives de futur als nostres joves i estabilitat a la resta de treballadores i treballadors de la nostra comunitat autònoma. Així, un sector que permetria la creació d'aquest tipus de llocs de treball és el sector de les energies renovables que podria generar més de 10.000 ocupacions fins a l'any 2030.

Des de CCOO instem al Govern, a les patronals i a la resta d'agents socials implicats, a treballar per un nou model econòmic que possibiliti que tots els habitants de les nostres illes puguin tenir un lloc de treball de qualitat i de tot l'any.

ÉS EL MOMENT DE CREAR LLOCS DE TREBALL ESTABLES I DE TOT L'ANY

dijous 2 de agost de 2018