summerward

dimarts 3 de juliol de 2018

S'ha de continuar amb el Pla de lluita contra la precarietat en el treball

Aquest Pla permet que els treballadors i les treballadores vegin com millora la seva situació laboral però també suposa una millora per les empreses des del moment en què totes hi han de complir amb les mateixes obligacions.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació.

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, al mes de juny el nombre de persones aturades registrades ha estat de 36.587. Per comparació al mateix període de l"any 2017 l’atur registrat baixa un -5,86% amb un saldo anual de -2.279 desocupats.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 568.689 afiliacions, de manera que la taxa de variació anual se situa en el +3,36%. En nombres absoluts la pujada anual en el nombre d’afiliacions ha estat de +18.481. Pel que fa a l’evolució mensual es registren un total de +23.822 afiliacions més, una xifra que resulta en una taxa de variació del +4,37%.

La conjuntura laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons les dades del Ministeri, al llarg del mes de juny s’han registrat a les Illes un total de 59.041 contractes, dels quals el 85,58% són temporals i només el 14,42% són indefinits.

Per CCOO les dades publicades avui ens fan pensar que la nostra economia funciona a bon ritme, ja que continuem amb l’augment de l’afiliació a la Seguretat Social i la disminució del nombre de persones en situació d’atur.

Malgrat els indicadors econòmics  siguin positius, encara hi ha situacions de precarietat com les càrregues abusives de feina i la parcialitat en la contractació les quals s’estan cronificant en el nostre mercat de feina com a conseqüència de l’estacionalitat i la temporalitat que pateix la principal indústria illenca.

Per tot  això, des del nostre sindicat  pensam que s’ha de continuar amb el Pla de lluita contra la precarietat en el treball; Pla que va ser demanat per CCOO al govern Bauzá i que es va posar en marxa a l’estiu de 2015 pel Govern del Pacte. Aquest Pla permet que  els treballadors i les treballadores vegin com millora  la seva situació laboral però també suposa una millora per les empreses des del moment en què totes hi han de complir amb les mateixes obligacions. Per altra banda, és un Pla que ha estat valorat molt positivament pel Govern del President Sánchez pels bons resultats que està donant fins al punt de proposar dur-lo a terme a la resta de l’Estat seguint el nostre model.

Des de CCOO també volem  valorar la negociació col·lectiva, ja que només amb ella es poden arribar a acords beneficiosos pels treballadors i els empresaris que fan de la feina un element cohesionador de la nostra societat.

Per últim, volem assenyalar la importància del preacord del IV AENC, no només per la pujada salarial i la recuperació de drets que contempla, sinó pel compromís d’establir en 1000 euros en 14 pagues el salari mínim de conveni, que ajudarà a sortir de la pobresa a molt de treballadors i treballadores de les nostres illes.

S'ha de continuar amb el Pla de lluita contra la precarietat en el treball

dimarts 3 de juliol de 2018