Afiliate a CCOO Zona de afiliados Es el momento

divendres 4 de maig de 2018

Per CCOO és urgent repartir beneficis entre la classe treballadora

Ja és l"hora de repartir la riquesa generada pels treballadors i treballadores gràcies a la seva feina perquè si aquest repartiment no es produeix, des de CCOO farem les mobilitzacions que calguin per aconseguir-ho.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació.

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, al mes d’abril les oficines del SOIB tenien registrades un total de 45.624 persones aturades. La xifra és un 5,53 % menor que la de l’any 2017, de manera que el saldo anual és de  -2.670 persones aturades menys. Per comparació al mes d’abril de l’any 2007, estem enfora de les xifres de partida, és a dir, aquell any el nombre de persones registrades a l’atur fou de 34.253.

Respecte al mes de març l’atur ha descendit en termes absoluts en -8.107 persones, mentre la variació relativa ha estat del -15,09  %. És el sector serveis en el qual està basada aquesta reducció del nombre d’aturats ja que suposa el 95% de la davallada de l’atur d’aquest mes.

Pel que es refereix a la variació mensual de l’atur per sectors d’activitat econòmica, tenim que la disminució de l’atur ve liderada pel sector serveis amb 7.740 aturats manco, seguit d’indústria amb -140 , i construcció amb -90, tancant agricultura amb 84 aturats manco. També hi ha un descens de l’atur en el col·lectiu “sense ocupació anterior” de -53 aturats.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social del mes d’abril, les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 492.038 afiliacions, i la variació anual ha estat del 3,34 %, amb un increment absolut de 15.892  afiliacions. La mitjana de creixement de l’Estat se situa en un 3.07 %.

El panorama laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons el Ministeri d’Ocupació, a l’abril s’han signat a les Illes un total de 55.928 contractes, però només el 17.38% han estat indefinits, mentre una majoria aclaparadora del 82.62 % és per a la contractació temporal.

Les dades  publicades avui mostren  una disminució del nombre d’aturats i un augment de l’afiliació a la seguretat social la qual cosa és positiva per CCOO, i ens fa pensar que l’economia de les Illes està funcionant a un ritme adient a pesar de l’estacionalitat, i per tant s’ha de permetre que la classe treballadora pugui participar dels beneficis que els nostres empresaris estan obtenint des de fa temps.

Malgrat des del començament de l’any 2018, s’observa un augment de la contractació indefinida i a jornada sencera, hi ha un nombre molt elevat de contractes temporals i a mitja jornada que fa que en sectors com el Handling, els treballadors i les treballadores hagin de signar dos i tres contractes per tenir feina a jornada sencera.

Per na Yolanda Calvo secretaria d’ocupació i formació, és el moment de què  la classe treballadora de les Illes pugui veure com augmenta els seus salaris i  recupera els  drets perduts des de 2012 mitjançant la negociació col·lectiva, com s’ha fet en el sector serveis amb els convenis de comerç i d’hoteleria. No obstant això, per CCOO encara hi ha sectors com el de la neteja i el de les bugaderies on s’ha de fer una negociació col·lectiva que permeti que aquests treballadors puguin veure actualitzats els seus salaris, ja que la seva quantia els hi situa en el nivell de la pobresa.

Des de CCOO demanem una negociació col·lectiva sectorial que posi solució a tots els desequilibris, tant salarials com de drets laborals que s’han generat al llarg de la crisi per posar fi a l’excés de precarietat que pateixen determinats sectors del nostre mercat laboral. Ja és l’hora  de repartir la riquesa generada pels treballadors i treballadores gràcies a la seva feina perquè si aquest repartiment no es produeix, des de CCOO farem les mobilitzacions que calguin per aconseguir-ho.

Per CCOO és urgent repartir beneficis entre la classe treballadora

divendres 4 de maig de 2018