Afiliate a CCOO Zona de afiliados Es el momento

dijous 26 de abril de 2018

S’ha de continuar amb la creació d’ocupació i l’increment d’activitat

Des de CCOO vigilarem perquè es continuï amb la creació d’ocupació i l’increment d’activitat de manera que tothom pugui tenir un lloc de feina a jornada sencera i tot l’any, que doni estabilitat als treballadors i les treballadores.

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l"Institut Nacional d’Estadística, en el primer trimestre de l’any 2018 l’atur afecta un total de 103.100 persones, que representen el 17,42 % de la població activa balear, una taxa que supera a la de l’any 2017 en 0,72 punts percentuals.

Per comparació al mateix període de l’any 2017, el nombre de persones aturades ha augmentat en un +4,64%, un augment que significa un creixement en nombres absoluts de +4.600 persones. En relació al trimestre anterior, l’atur balear s’incrementa en +28.000 persones amb una taxa de variació trimestral del +37,29%.

Juntament amb l’augment de l’atur, el total d’ocupats ha disminuit interanualment en  800 persones, amb un decreixement relatiu del -0,16%. En total, les Balears compten amb 488.700 persones ocupades i per comparació amb el trimestre anterior ha descendit en -31.600 ocupats, el que percentualment suposa un -6,08%.

Per Yolanda Calvo, Secretària d’Ocupació i Formació de CCOO de les Illes Balears, les dades de l’EPA mostren un augment del nombre d’aturats característic del primer trimestre de l’any, ja que la temporada turística encara no ha començat amb força i el mercat laboral de la nostra comunitat autònoma té una forta dependència d’aquest sector.

També observem un augment de les contractacions indefinides i de jornada sencera que podria explicar l’augment de l’atur interanual; on abans hi havia dues o tres persones per ocupar un lloc de feina, ara només hi ha una a jornada sencera.

També volem fer una crida des de CCOO a sortir al carrer el dia 1 de maig, ja que és temps de guanyar en igualtat, millorar l’ocupació, augmentar salaris i tenir unes pensions dignes.

S’ha de continuar amb la creació d’ocupació i l’increment d’activitat

dijous 26 de abril de 2018