8M Vaga Contra la desigualdad, la precariedad y las violencias que sufren las mujeres

divendres 2 de febrer de 2018

BAIXA L"ATUR PERÒ CONTINUAM AMB LA FORTA ESTACIONALITAT I TEMPORALITAT

La temporalitat i estacionalitat són dues característiques que contribueixen a la forta precarització laboral que pateixen els treballadors i les treballadores de les illes, i hem d’aprofitar la conjuntura econòmica perquè totes les persones puguin tenir feina tot l’any i a jornada sencera.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació.

Segons dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, el 2018 comença amb un total de 62.719 aturats registrats. En termes anuals el nombre d’aturats presenta un descens relatiu del -5,99% i en total les Illes compten amb -3.997 aturats menys a les llistes del SOIB. Respecte al mes de desembre la desocupació baixa un -1,03% (-650).

Pel que fa a les dades d’afiliació a la Seguretat Social, la mitjana mensual se situa ara en les 409.427 afiliacions, una xifra que, com és habitual, baixa per comparació al mes de desembre (-1,05%; -4.343). Quant a la variació anual es manté el ritme de creixement i en xifres absolutes la pujada en el nombre d’afiliacions és de 17.360, un 4,43%.

Quant al tipus d’ocupació, la temporalitat continua sent el gran tret diferencial del nostre mercat de treball: del total de 30.220 contractes signats el 17,01% són indefinits. Per tant, malgrat una millora a la contractació de caràcter indefinit, es continua apostant majoritàriament per un treball fràgil i fàcilment destructible amb una taxa de temporalitat contractual del 82,99% que ens mostra que encara queda un llarg camí a recorre per a millorar la qualitat de l’ocupació.

Encara que les xifres de persones desocupades són bones en comparació el gener de 2017, per CCOO hi ha un nombre molt elevat d’aturats com a conseqüència de l’alta estacionalitat característica del nostre mercat de feina. Aquesta estacionalitat fa que els treballadors i les treballadores no tinguin l’estabilitat necessària per desenvolupar un projecte de vida a mitjà termini, i acompanyada de l’alta temporalitat en la contractació, no permet cotitzar el temps suficient per accedir a prestacions per desocupació ni  a pensions dignes en molt de casos.

Des de CCOO la temporalitat i estacionalitat són dues característiques del nostre mercat de feina que contribueixen a la forta precarització laboral que pateixen els treballadors i les treballadores i hem d’aprofitar la conjuntura econòmica en què ens  trobem per rompre amb aquesta estacionalitat i temporalitat perquè totes les persones puguin tenir feina tot l’any i a jornada sencera.

Des de CCOO volem reclamar el dret al treball de totes les persones aturades com a element de cohesió i integració social, i el dret del treball que s’ha d’enfortir i millorar mitjançant la negociació col·lectiva.

BAIXA L"ATUR PERÒ CONTINUAM AMB LA FORTA ESTACIONALITAT I TEMPORALITAT

divendres 2 de febrer de 2018

• Salut laboral
  • Campanya Balears sense precarietat
  • banner assessoria jurídica
  • campanya llar
  • Enlace a la web Confederal
  • seguro de accidentes para protegerte durante tu actividad sindical.
  • Assessoria online
  • Serveis a l'afiliat