8M Vaga Contra la desigualdad, la precariedad y las violencias que sufren las mujeres

dijous 25 de gener de 2018

ÉS EL MOMENT DE MILLORAR LES CONDICIONS LABORALS DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES DE LES ILLES

Per a CCOO ja es donen les condicions per revertir les retallades produïdes durant la crisi i no hi ha excusa per millorar la qualitat de la contractació i revisar els salaris a l'alça a través de la negociació col·lectiva.

Segons les dades EPA fetes públiques avui per lInstitut Nacional d’Estadística, al quart trimestre de l’any 2017 l’atur afecta un total de 75.100 persones. La xifra és inferior a la de l’any 2016 en un -8,27% i en total tenim -6.800 aturats menys.

Malgrat el descens, la taxa d’atur continua essent elevada,  situant-se en un 12,61%. En termes de variació intertrimestral es produeix un augment de 15.400 persones, la qual cosa suposa un +25,79%. La baixada de l’atur es produeix juntament amb un  augment interanual de la població activa (+1.900, +0,33%).

Respecte a la població ocupada, veiem un creixement de +8.700 persones (+1,70%) en comparació a l’any anterior; i pel que fa a la variació intertrimestral es produeix una disminució de -65.500 persones (-11,18%).

En les dades publicades avui comprovem com el mercat laboral de les illes fluctua en funció del moment de la temporada turística en el qual ens trobem, ja que l’estacionalitat segueix sent el tret característic del nostre mercat de treball. Així, el  quart trimestre de l’any és normalment dolent per a l’ocupació perquè ens trobem en temporada baixa encara que observem com el nombre d’afiliats a la Seguretat social se situa en nivells anteriors a la crisi i s’estan generant més llocs de treball a causa de que la temporada turística s’està allargant.

Encara que les grans xifres mostren per tant una reactivació econòmica, i que cada vegada hi ha menys persones aturades, des de CCOO volem insistir que la precarietat laboral s'ha instal·lat al nostre mercat amb l'excusa de la crisi; precarietat que segueix vigent si ens fixem en l'alta temporalitat i parcialitat de la contractació, en els baixos salaris i en les càrregues de treball. La recuperació econòmica de la qual ens parlen no s'ha traduït en una recuperació social en la qual la qualitat de l'ocupació és fonamental per acabar amb les desigualtats i la pobresa.

Per a CCOO ja es donen les condicions de beneficis empresarials per revertir les retallades produïdes durant la crisi malgrat les diferents reformes laborals, ja que durant els últims set anys, els hotels de les nostres illes han augmentat la seva rendibilitat en un 80% i per tant, no hi ha excusa per retardar la millora de la qualitat de la contractació i revisar els salaris a l'alça a través de la negociació col·lectiva entre patronal i sindicats.

dijous 25 de gener de 2018

• Salut laboral
  • Campanya Balears sense precarietat
  • banner assessoria jurídica
  • campanya llar
  • Enlace a la web Confederal
  • seguro de accidentes para protegerte durante tu actividad sindical.
  • Assessoria online
  • Serveis a l'afiliat