40 anys lluitant amb tuu

divendres 15 de desembre de 2017

Es celebra el primer Congrés de la Unió Insular de Mallorca de CCOO de les Illes Balears

Imatge dels membres de la nova executiva

Al matí d"avui, en el Centre Bit del Reiguer, a la localitat d"Inca, CCOO de les Illes Balears ha celebrat el seu I congrés de la Unió Insular de Mallorca.

Aquesta estructura sindical és de nova creació, i absorbirà el que fins ara han estat les Unions Comarcals d’Inca i Manacor, quedant així configurat el sindicat amb una direcció a nivell de Comunitat Autònoma -la Confederació Sindical de Comissions Obreres de les Illes Balears- i tres Unions Insulars, que es corresponen a Mallorca, Menorca, i Eivissa i Formentera.

Al congrés han assistit com a convidats el Batle d'Inca, Virgili Moreno, el Secretari Estatal d’Organització de CCOO, Fernando Lezcano y el Secretari General de CCOO de les Illes Balears, José Luis García, així com representants de sindicats, patronals i partits polítics de l’Illa de Mallorca.

El congrés ha elegit la seva direcció, encapçalada per Maribel Millán com a Secretaria general, acompanyada per Antoni Perelló, Carmen Castro, Antonio Marín, Josefina Ramis i Miquel Amengual com a membres de la Comissió Executiva Insular.

En el Congrés s’han presentat també les propostes d’accióque la Comissió Executiva Insular pretén desenvolupar al llarg d’aquest mandat i que es poden sintetitzar en una política organitzativa entesa com una part estratègica de l'acció sindical, i com un element fonamental per ampliar la nostra base afiliativa i de representació en les empreses.

D’igual manera, es pretén fomentar la pràctica sindical en el si de la  societat, dirigida a intervenir en tots els espais on es lliura el debat social, essent capaços d'estar presents i oferir una alternativa viable a la societat.

En paraules de Maribel Millán, la nova Secretaria General de la Unió Insular de Mallorca, "volem esser més presents a les empreses, vora els treballadors i les treballadores, per que és el nostre espai natural; però també obrir-nos en altres espais on també es desenvolupa el debat social: als ajuntaments de les ciutats i pobles de l’Illa, i al si de la societat civil organitzada de la que hi formem part, per que tenim propostes".

divendres 15 de desembre de 2017