40 anys lluitant amb tuu

dimecres 22 de novembre de 2017

Dia 24 de novembre concentració per delegats i delegades per reclamar la negociació sobre salaris i ocupació pública

• CCOO i UGT reclamen al Govern reprendre la negociació sobre salaris i ocupació pública

La Federació d'empleades i empleats dels Serveis Públics (FeSP) d'UGT i l'Àrea Pública de CCOO han acordat iniciar una campanya conjunta de mobilitzacions sota el lema "Ara: salaris, ocupació pública i drets", presentada en roda de premsa el 14 de novembre a Madrid. El calendari d'accions començarà el divendres, dia 24 de novembre, amb concentracions de delegades i delegats sindicals en totes les capitals de província i continuarà el 14 de desembre amb una concentració a Madrid, sense descartar altres accions de caràcter sectorial.

A les Illes Balears, dia 16 de novembre, es va realizar una assembla amb els delegats sindicals de l'àrea pública de les Illes, on es van debatre les accions a realitzar a la nostra comunitat autònoma. Per ara tenim programada una concentració dia 24 de novembre davant la delegació del govern a Palma, però no es descarten altres accions a altres indrets del nostre territori.

CCOO i UGT mantenen, però, la seva disposició al diàleg i es dirigeixen al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública perquè obri un espai de negociació real en l'àmbit de la Mesa general de Negociació de les Administracions Públiques que tingui efectes en els Pressupostos per al 2018, hi hagi pròrroga o nous pressupostos. En aquest sentit, els dos sindicats entenen que la pròpia pròrroga dels Pressupostos no pot ser un impediment per a això, ja que hi ha antecedents. El 1990 i 1996, per exemple, es van introduir millores en les lleis de pressupostos, en matèria salarial, d'ocupació o altres condicions laborals.

Els sindicats també reclamen que es recuperi la negociació col·lectiva en totes les administracions públiques per abordar qüestions com jornades, incapacitat temporal (IT), salut laboral, igualtat, formació, acció social, etc. Tots aquests, drets que hem vist retallats durant l'època de crisi.

En matèria d'ocupació, i partint de l'Acord per a la Millora de l'Ocupació Pública signat el març d'aquest any, les dues organitzacions creuen que l'acord s'ha d'ampliar i consolidar-se, tant en el desenvolupament del procés d'estabilització -per reduir almenys al 8% la temporalitat en les Administracions Públiques-, com en l'eliminació de la taxa de reposició que permeti no només recuperar els prop de 350.000 llocs de treball públics perduts en aquests anys arreu de l’estat, sinó que assenteix les bases per a la creació neta d'ocupació. Cal recordar que per Ensenyament ja s'han aprovat 2915 places fins a 2020 però la FE-CCOO pensa que és possible i convenient ampliar tan el nobre de places com el de convocatòries. Això permetria augmentar l'estabilitat de les plantilles i reduir les actuals xifres d’inestabilitat que tenim a les Illes i que són les més elevades de tot l’estat.

Pel que fa a salaris, UGT i CCOO creuen que les empleades i empleats públics s'han de veure reconeguts en l'esforç que se'ls ha exigit per contribuir a l'equilibri pressupostari i a la reducció del dèficit públic, com així ho ha expressat en reiterades ocasions el mateix Govern. És per això que exigim el reconeixement del deute salarial que té contret amb el conjunt de persones que treballen per al sector públic, i que s'iniciï el camí de la recuperació salarial progressiva, amb clàusula de garantia salarial, per recuperar el poder adquisitiu perdut en aquests anys (aproximadament d’un 13% des de 2010).

La defensa dels drets de les empleades i empleats públics és una prioritat en l'acció sindical de CCOO i UGT, no només pel dret que els assisteix com a treballadores i treballadors, sinó també per la necessitat de reforçar els serveis públics, ja que suposa per a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania, en termes d'igualtat i cohesió social, sent les empleades i empleats públics els garants d'això.

Per tot això, veiem necessari posar en marxa accions de protesta com la concetració per delegats i delegades de dia 24 de novembre a Palma (i resta de CCAA de l'estat) i la del 14 de desembre a Madrid.

dimecres 22 de novembre de 2017