40 anys lluitant amb tuu

dilluns 20 de novembre de 2017

CCOO valora en positiu el Pla de lluita contra la precarietat en el treball Illes Balears 2017

Les dades publicades avui i obtingudes al Pla de lluita contra la precarietat en el treball a l’estiu de 2017 confirmen la necessitat de continuar amb la lluita per perseguir i combatre la precarietat laboral. Per CCOO aquesta campanya ha de ser vigent fins que el nostre mercat de treball es vagi regulant cap a una ocupació de qualitat que pel moment no es dona.

Una campanya més tornem a comprovar la necessitat de la realització d’aquestes inspeccions, ja que cada any, creixen el nombre d’actuacions per part de la inspecció de treball a l’estiu. Aquest increment és un signe evident de la situació de precarietat que viuen molts dels nostres treballadors i treballadores consistent en  fer feina més hores de les que apareixen als seus contractes, patir càrregues de feina abusives, no gaudir dels dies de descans que apareixen reflectits als seus convenis sectorials i a més a més, no guanyar un salari adient a la feina que s’està desenvolupant.

Per CCOO, aquestes campanyes d’inspecció, són un instrument cabdal en la lluita contra la precarietat, i fou una de les primeres peticions que el nostre sindicat va fer al Govern dels Acords pel Canvi.Segons el nostre punt de vista, aquesta campanya ha de ser vigent fins que el nostre mercat de treball es vagi regulant cap a una ocupació de qualitat que pel moment no es dona.

Des de CCOO fa temps que denunciam la situació tan crítica que pateix un gran nombre d’assalariats a la nostra comunitat autònoma, que només es podrà revertir si s’apliquen els convenis sectorials negociats per les patronals i els sindicats representants als diferents sectors, si la inspecció de treball continua amb aquestes campanyes, i, per suposat, es deroga la reforma laboral. Només així tots els treballadors i les treballadores podran tenir una feina de qualitat i de tot l’any, que és la demanda que CCOO fa des de ja fa temps.

dilluns 20 de novembre de 2017