40 anys lluitant amb tuu

divendres 3 de novembre de 2017

Amb la finalització de la temporada tornam a tenir elevades taxes d"atur

Per CCOO hem de cercar nous jaciments de feina que ens permetin diversificar el nostre model productiu i que el major nombre de treballadors i treballadores tingui feina durant tot l’any.

Yolanda Calvo, Secretària de'Ocupació i Formació

Segons dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, al mes d’octubre del 2017 les Illes Balears comptaven amb un total de 51.395 aturats registrats. Respecte al mes de setembre la desocupació creix un +21’17% i en total hem tingut +8.980 aturats més.

Per comparació l'any 2016 l’atur baixa en -5612 persones, el que es tradueix en un descens relatiu del -9’84%. Cal remarcar el fet que l’atur augmenti a tots els sectors (+ 95 a agricultura, + 109 a indústria, 9.243 a serveis i + 3 SOA) a excepció de la construcció, on disminueix en -470 persones (-5’2%), descens molt positiu en ser la construcció un sector que no està lligat a la temporalitat.

La xifra que millor expressa la intensificació de l’estacionalitat és la relativa al nombre d’afiliacions a la Seguretat Social. Amb un total de 509.594 afiliacions, el descens mensual és de -36.139 (-6,62%). En tot cas, la intensificació de la destrucció mensual d’ocupació comporta un saldo anual positiu. En total, en un any el creixement és de +26.361 afiliacions amb una taxa de variació del +5’46%.

Quant a la contractació ve marcada un cop més per l’elevada segmentació: el 83’8% de les noves ocupacions generades al mes d’octubre són temporals. Pel que fa al seu dinamisme, el nombre de contractes s’eleva en un any en 3.204 (+8’75%). La millora anual de la contractació es produeix sobretot en la temporal +1.722 (+5’44%); i en relació a la indefinida amb +1.482 contractacions; (+29,90%).

De les dades publicades avui pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social  arribem a la conclusió que dins aquest marc d’estacionalitat la conjuntura fa que la temporada sigui cada vegada més llarga. Per CCOO hem de cercar nous jaciments de feina que ens permetin tant la diversificació del model turístic com la diversificació sectorial perquè els treballadors i les treballadores tinguin feina tot l’any.

També volem assenyalar l’elevat nombre de contractes temporals que se signen (+33.362) que suposa una taxa de temporalitat del 83,8% i que fa que molts de treballadors no arribin a tenir el nombre d’anys cotitzats, necessaris per  poder cobrar una pensió digna i que els més joves no puguin cobrar una prestació per desocupació quan es queden sense feina.

Per CCOO no podem permetre que encara tenint un lloc de feina hi hagui treballadors pobres, per la qual cosa s’ha d’establir una estratègia per acabar amb els llocs de feina precaris i temporals, i molt d’ells generadors de desigualtat entre la classe treballadora.

Amb la finalització de la temporada tornam a tenir elevades taxes d"atur

divendres 3 de novembre de 2017