Campanya Balears sense precarietat

divendres 2 de juny de 2017

BAIXA L'ATUR PERÒ NO LA PRECARIETAT LABORAL NI LA DESIGUALTAT SOCIAL

CCOO de les Illes Balears exigeix el compliment dels convenis i demana els augments salarials que per dret corresponen als treballadors i les treballadores de les nostres Illes.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, al mes de maig el nombre de persones aturades registrades ha estat de 41.429. Per comparació al mateix període de l"any 2016 l"atur registrat baixa un -17,12% amb un saldo anual de -8.557 desocupats. Quant a la variació mensual, l’atur ha descendit en un -14,22% i en total es registren -6.865 aturats menys. Entre la població estrangera l’atur també baixa, tant en termes anuals (-1.783; -19,30%) com mensuals (-1.813; -19,57%), encara que el gruix de la davallada s’observa entre persones de nacionalitat espanyola.

Per sectors econòmics; en nombres absoluts: -74 desocupats a l’agricultura, - 134 a la indústria, +116 a la construcció, -6.593 al sector serveis i -180 en la categoria d’aturats sense ocupació anterior. Veiem que l’atur minva a tots els sectors manco al de construcció i que el sector servies suposa el 93% d’aquesta disminució.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 526.115 afiliacions, de manera que la taxa de variació anual se situa en el +6.60%. En nombres absoluts la pujada anual en el nombre d’afiliacions ha estat de +32.552. Pel que fa a l’evolució mensual es registren un total de +49.969 afiliacions més, una xifra que resulta en una taxa de variació del +10,49%.

La conjuntura laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons les dades del Ministeri, al llarg del mes de maig s’han registrat a les Illes un total de 67.066 contractes, dels quals el 87,5% són temporals i només el 12,5% són indefinits.

Respecte al mes de maig de l’any 2016 la variació del nombre de contractes és positiva (+8.074;12’05%) s’incrementa la contractació temporal (+11,48%; +6.760), i la contractació indefinida (+1.314; +16,25%). Respecte al mes d’abril la contractació inestable creix molt més (+20.197) que la indefinida (+1.454) i, tot i que aquesta darrera categoria inclou els treballadors fixos discontinus.

CCOO valora positivament tant la baixada de l’atur com l’augment de la afiliació a la Seguretat Social en el mes de maig i ens congratulem per totes les persones que tenen feina.

Per Yolanda Calvo, secretària d’Ocupació i formació, "malgrat totes aquestes dades positives, la realitat és que la situació de precarietat es manté i en determinats sectors com són el handling, la neteja o la restauració, augmenta. A més a més, els salaris no han experimentat la pujada necessària perquè els treballadors i les treballadores tinguin una vida digna i comencin a reduir-se les desigualtats socials".

La Secretària d’Ocupació i Formació ha destacat "el nombre molt elevat de contractes temporals a jornada parcial registrats, que continuen precaritzant el nostre mercat de treball. Els treballadors i les treballadores necessiten estabilitat a la feina amb contractes indefinits i de jornada sencera que no s’amaguin en contractes fixos discontinus i en jornades parcials la majoria involuntàries, completats amb moltes hores complementàries". Per altra banda, exigim que aquests llocs de feina comptin amb uns salaris dignes, ja que actualment, trobar una feina no és cap garantia de poder dur una vida independent o sortir de la pobresa. Així a Balears el 15,5% dels residents es troben en risc de pobresa.

Des de CCOO, ha continuat Calvo, "denunciem aquesta situació de precarietat laboral i de desigualtat social que s’està donant a l’inici d’una nova temporada turística que es torna a preveure de record i demanem als empresaris que millorin les condicions salarials i laborals dels seus treballadors i treballadores. No podem sortir d’aquesta situació sense fer una aposta per un model de creixement de major valor afegit i amb major contingut tecnològic".

CCOO exigirà el compliment dels convenis i demanarà els augments salarials que per dret corresponen als treballadors i les treballadores de les nostres Illes, ha conclòs Yolanda Calvo.

BAIXA L'ATUR PERÒ NO LA PRECARIETAT LABORAL NI LA DESIGUALTAT SOCIAL

divendres 2 de juny de 2017

• banner assessoria jurídica
  • campanya llar
  • Enlace a la web Confederal
  • seguro de accidentes para protegerte durante tu actividad sindical.
  • Assessoria online
  • Serveis a l'afiliat