Defensa el teus drets

dilluns 6 de març de 2017

José Luis García es presenta com a candidat a Secretari General de CCOO de les Illes Balears

José Luis García, actual Secretari General de CCOO de les Illes Balears, ha presentat al dia d'avui el seu projecte amb el qual optarà a l'elecció a Secretari General a l'11 Congrés de CCOO a les Illes que se celebrarà el 6 i 7 d'abril al Casal de Peguera al municipi de Calvià.

Imatge de la presentació

José Luis García ha manifestat que el seu projecte de candidatura vol donar resposta a la realitat que pateixen els treballadors i treballadores de les Illes tant en les seves condicions laborals (precarietat marcada per contractes temporals i a temps parcial, càrregues de feina i ritmes de treball excessius, salaris baixos, etc.) com socials (pensions, sistemes de protecció, sanitat, educació, bretxa de gènere, etc.). En definitiva, fer front a la xacra de la desigualtat i a la pobresa que s'ha configurat a l'empara de la ideologia neoliberal.

El candidat a Secretari General ha remarcat que el seu projecte és compartit amb el conjunt de l'organització i amb un marcat caràcter unitari i té com a objectiu ser un referent per la classe treballadora -lluitant per l'ocupació de qualitat i contra la precarietat- i per la ciutadania -batallant contra la pobresa i la desigualtat; promovent nous drets de ciutadania i lluitant per la recuperació dels drets furtats-.

Per aconseguir els objectius marcats, ha continuat José Luis García, el sindicat reforçarà la intervenció a l'empresa i als sectors, mitjançant la negociació col·lectiva, i a la societat situant el treball al centre de debat com a element de promoció de drets i de progrés.

Per tot l'anterior, al parer de García, serà necessari construir un sindicat el més proper als treballadors i a les treballadores, als centres de treball i als sectors per donar respostes als problemes que se'ls hi presenten al dia a dia, en defensa dels seus interessos amb utilitat, la qual cosa s'haurà de sustentar en quatre pilars: augmentar l'afiliació i la representació, reforçar la negociació col·lectiva i el diàleg social.

En resum el projecte que vol representar José Luis Garcia vol esser un referent pels treballadors i les treballadores, alhora que pel conjunt de la societat: proper, útil, coherent i amb un fort component socio-polític amb capacitat d'influir en polítiques dels diferents governs per a millorar les condicions de vida de la classe treballadora.

dilluns 6 de març de 2017