10 Propostes Gir Social

dimecres 2 de octubre de 2019

CONCENTRACIÓ AMB MOTIU DEL DIA DE LES PERSONES GRANS

Avui, representants sindicals de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de les Illes Balears s'han concentrat a les portes de la Tesoreria de la Seguretat Social de Palma conjuntament amb altres sindicats, vos adjuntam el manifest.

Imatge de la concentració

Avui, representants sindicals de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO s'han concentrat a les portes de la Tesoreria de la Seguretat Social de Palma conjuntament amb altres sindicat. vos adjuntam el manifest,

MANIFEST
NO ET CALLIS, DEFENSA ELS TEU DRETS

La nostra Pensió és un Dret Constitucional: "Els poders públics garantiran, mitjançant pensions adequades i periòdicament actualitzades, la suficiència econòmica dels ciutadans durant la tercera edat. Així mateix, promouran el seu benestar mitjançant un sistema de serveis socials que atendran els seus problemes específics de salut, habitatge, cultura i oci"… Reclamem que els polítics expressin, sense ambigüitat, la seva voluntat de garantir el poder adquisitiu de les pensions, a més d'abordar la sostenibilitat de la Seguretat Social i garantir la seva viabilitat futura.

La Llei d'Atenció a la Dependència diu: "Les Administracions Públiques, garantiran la seva aplicació i s'establirà un contingut mínim comú de drets per a tots els ciutadans d'Espanya"… És necessari mesures que garanteixin a les persones Dependents una bona atenció, conforme a les seves necessitats…

La Sanitat Pública és dret Constitucional: "Les Institucions organitzessin i tutelaran la salut pública, garantint les mesures preventives i la prestació dels serveis necessaris. A més s'establirà una Seguretat Social universal, amb prestacions socials suficients davant situacions de necessitat"… Actualment alguns serveis i medicaments estan fora de la Sanitat Pública, sent necessaris per a persones que han d'assumir el seu elevat cost o deixar-se morir per no tenir recursos.

Pla d'Actuació Integral a Persones Majors en els Centres d'Atenció Primària,  perquè l'envelliment de la població fa necessari un canvi estructural dels serveis soci sanitari, que permetin fer front a l'augment de la cronicitat i la complexitat de les malalties. Per això, una Atenció Primària orientada a les Persones Majors, és una magnífica eina per a aconseguir una millor salut personal, així com assegurar la seva autonomia durant el major temps possible. "Sense una bona Atenció Primària, no és possible un Sistema Sanitari Públic de qualitat". 1 d'Octubre "Dia Internacional de les Persones

CONCENTRACIÓ AMB MOTIU DEL DIA DE LES PERSONES GRANS

dimecres 2 de octubre de 2019

• Publicacions periòdiques