10 Propostes Gir Social

divendres 20 de setembre de 2019

CCOO Illes Balears se suma i dóna suport a la Jornada Mundial pel Clima que es celebra avui

.

El dia d'avui se celebra la Vaga Mundial pel Clima amb un abast internacional i que, en el cas del nostre país, compta amb el suport de més de 300 organitzacions, entre elles CCOO. Una vaga que té com a objectiu exigir als governs mesures efectives davant l'emergència climàtica.

La crisi climàtica és, sens dubte, un dels majors reptes i un dels més greus problemes al qual s'enfronta la humanitat i, per aquest motiu i amb la finalitat de donar resposta a la magnitud del problema, la societat s'està coordinant a nivell mundial. Al llarg d'aquests mesos s'han convocat multitud d'accions i nombroses activitats, un crit comú i unitari en la lluita climàtica.

Una crisi climàtica que és conseqüència directa del model de producció extractivista, basada principalment en l'ús de combustibles fòssils i del consum globalitzat actual, que posa en risc la supervivència humana i la d'un gran nombre d'altres espècies i ecosistemes, afectant especialment les poblacions més empobrides i vulnerables.

Per tot això, i en defensa del present i del futur, d'un planeta viu i d'un món just, tots els col·lectius que hem signat el manifest d'aquesta jornada de lluita ens unim a aquesta jornada de lluita i reivindicativa.

A més, CCOO ha posat en marxa a nivell estatal "Impulsa la transició. Cap a una adaptació ecològica dels centres de treball", una campanya de sensibilització i formació dirigida a la població treballadora sobre el canvi climàtic i la transició energètica. Per al nostre sindicat, és fonamental crear en les empreses taules de negociació per a abordar els temes ambientals i la transició ecològica. La participació i el diàleg social han de traduir-se en acords sobre les polítiques i plans ambientals que reflecteixin els compromisos de les empreses davant el canvi climàtic.

divendres 20 de setembre de 2019

• Publicacions periòdiques
  • Estudi ocupació en energies renovables
  • Salut laboral