10 Propostes Gir Social

dilluns 6 de maig de 2019

Amb l'inici oficial de la temporada turística milloren les dades

Encara que les dades son positives, CCOO exigeix continuar fent feina perquè els treballadors i les treballadores de les illes puguin tenir llocs de feina estables i de tot l'any sense tenir en compte el moment de l"any en que ens hi trobem

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació.

Segons les darreres dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació, Migracions i Seguretat Social, al mes d’abril les oficines del SOIB tenien registrades un total de 44.730 persones aturades. La xifra és un 1,96 % menor que la de l’any 2018, de manera que el saldo anual és de  -894 persones aturades menys.

Respecte al mes de març l’atur ha descendit en termes absoluts en -10.031 persones, mentre la variació relativa ha estat del -18,32 %. És el sector serveis en el qual està basada aquesta reducció del nombre d’aturats ja que suposa el 96% de la davallada de l’atur d’aquest mes.

Pel que es refereix a la variació mensual de l’atur per sectors d’activitat econòmica, tenim que la disminució de l’atur ve liderada pel sector serveis amb 9.659 aturats manco, seguit d’indústria amb -262, i agricultura amb -55; al sector de la construcció hi ha un augment de 45 persones més. També hi ha un descens de l’atur en el col·lectiu "sense ocupació anterior" de -100 aturats.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social del mes d’abril, les Illes Balears compten amb una mitjana mensual de 504.941 afiliacions, i la variació anual ha estat del 2,62 %, amb un increment absolut de 12.902  afiliacions. La mitjana de creixement de l’Estat se situa en un 2.95 %.

El panorama laboral es completa amb les dades de contractació registrada. Segons el Ministeri d’Ocupació, a l’abril s’han signat a les Illes un total de 55.745 contractes, dels quals el  18.14% han estat indefinits, mentre una majoria aclaparadora del 81.86 % és per a la contractació temporal.

Des de CCOO valoram positivament les dades que s’han publicat avui, ja que la reducció de  la llista de persones en situació d’atur i l’augment de les afiliacions a la Seguretat Social fa que les situacions de moltes persones no sigui tan dolenta des del punt de vista personal i econòmic.
També volem saludar l’augment de la contractació indefinida a les nostres illes perquè amb un 18,14% de contractes indefinits hi ha més contractació indefinida que a l’abril de l’any 2008.

Segons la secretaria d’Ocupació i Formació, aquestes dades  són fruit de l’arribada de la Setmana Santa i per tant de l’inici de la temporada turística a les nostres illes que fa que hi hagui un augment de la demanda de mà d’obra, sobretot al sector serveis, i per tant es redueixin les llistes de l’atur.

Amb totes aquestes dades favorables no ens volem oblidar de les dones que encara que millora la seva situació, suposen el 57,36 % de la població aturada, es a dir, la bretxa de gènere continua afectant de manera important a la població femenina, per molt que la situació econòmica millori.

Encara que les xifres són positives, des de CCOO exigim  continuar fent feina perquè continuï l’augment de  la contractació indefinida, es redueixi la bretxa de gènere i es generin  nous llocs de treball que puguin permetre que la classe treballadora de les illes faci feina durant tot l’any i no només en funció de la temporada turística.

Amb l'inici oficial de la temporada turística milloren les dades

dilluns 6 de maig de 2019