Igualtat, Camí sense retorn

dilluns 4 de febrer de 2019

ÉS URGENT POSAR FI A LA CONTRACTACIÓ PRECÀRIA

• Valoració de les dades d'atur i a la Seguretat Social del mes de gener de 2019

Des de CCOO, exigim la derogació de la reforma laboral, que ha facilitat la precarització i l'empobriment de la classe treballadora a través de l'abús de la contractació temporal i a temps parcial i la baixada de salaris.

Segons dades fetes públiques avui pel Ministeri d"Ocupació, Migracions i Seguretat Social, el 2019 comença amb un total de 60.216 aturats registrats. En termes anuals el nombre d"aturats presenta un descens relatiu del -3,99% i en total les Illes compten amb -2.503 aturats menys a les llistes del SOIB. Respecte al mes de desembre la desocupació augmenta un +0,56% (+338).

Pel que fa a les dades d’afiliació a la Seguretat Social, la mitjana mensual se situa ara en les 421.425 afiliacions, una xifra que, com és habitual, baixa per comparació al mes de desembre (-1,25%; -5.435). Quant a la variació anual es manté el ritme de creixement i en xifres absolutes la pujada en el nombre d’afiliacions és de 11.998, un 2,93%.

Quant al tipus d’ocupació, la temporalitat continua sent el gran tret diferencial del nostre mercat de treball: del total de 29.682 contractes signats el 17,37% són indefinits. Per tant, malgrat una millora a la contractació de caràcter indefinit, es continua apostant majoritàriament per un treball fràgil i fàcilment destructible amb una taxa de temporalitat contractual del 82,66% que ens mostra que encara queda un llarg camí a recorre per a millorar la qualitat de l’ocupació.

Les dades publicades avui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, ens fan pensar que quantitativament la crisi està superada i vivim una època de bonança que es reflecteix en una disminució en el nombre de persones sense ocupació en comparació amb el mateix mes de l'any 2018. Aquesta disminució vindria donada per un augment de la contractació com també el reflecteixen les dades, ja que durant el mes de gener continua la campanya de Nadal i s'inicia el gruix de la campanya de rebaixes.

Per a CCOO, no ens podem deixar seduir pels números i cal continuar lluitant contra la precarietat que s'ha instal·lat en el món laboral, fins al punt d'existir treballadors que encara tenint un lloc de treball no arriben a fi de mes, i com a conseqüència d'això tenim treballadors pobres.

I no només cal lluitar contra la pobresa sinó que també hem de revertir la desigualtat que existeix entre els salaris més alts i els més baixos perquè el treball torni a ser l'element que permeti el progrés social.

Des del nostre sindicat també continuarem insistint en la necessitat de posar fi a la contractació temporal i a temps parcial, que encara que està disminuint en la nostra comunitat autònoma, es troba en nivells tan elevats que no permet donar l'estabilitat i continuïtat que els treballadors i les treballadores necessiten.

A més a més, CCOO vol manifestar la seva oposició a la bretxa salarial i al sòl de fang  que pateixen les dones al mon laboral, fites per les que continuarem lluitant fins a acabar amb aquesta pràctica tan habitual i que tant de mal fa a la nostra societat.

Per tot això, CCOO exigeix la derogació de la reforma laboral que ha facilitat la precarització i l'empobriment de la classe treballadora, a través de la baixada de salaris i de l'abús de la contractació temporal i a temps parcial.

ÉS URGENT POSAR FI A LA CONTRACTACIÓ PRECÀRIA

dilluns 4 de febrer de 2019