summerward

dimarts 4 de setembre de 2018

És el moment de que tothom pugui tenir un lloc de feina estable i de tot l'any

Des de CCOO demanem una millora en la contractació amb contractes indefinits de tot l’any i jornada sencera, i un augment dels salaris d’acord al bon moment econòmic que vivim segon les xifres macroeconòmiques que manejam.

Segons les dades publicades avui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, el nombre mitjà d’afiliacions a la Seguretat Social del mes d’agost és de 576.413 Per comparació al mes d’agost de l’any 2017, el nombre d’afiliacions puja un +2,83% i en total s’eleva en 15.837 registres. L’increment interanual del nombre d’afiliacions observat aquest mes d’agost  consolida novament l’ocupació estacional balear, accentuant-se així un dels trets més preocupants del mercat laboral illenc. En comparació al mes de juliol l’evolució de l’afiliació observa una disminució de -0,58 %, -3.348 en termes absoluts.

Respecte a l’atur, en el mes d’agost les Illes Balears registra 38.627 aturats a les oficines d’ocupació. Per comparació a les dades d’ara fa un any, l’atur registrat ha descendit en -1.724  persones, en termes relatius la baixada, es del -4’27%, quant a l’evolució mensual, tenim un augment de +1.384 persones aturades (+3,72%).

El total de les contraccions fetes al mes d’agost ha estat de 40.796 de les quals 33.579 (82,3%) son temporals i, tant sols +7.217 (+17,7%) contractes son indefinits (incloent els treballadors fixos-discontinus).

Si comparam les xifres publicades avui pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social amb les de l’any passat, observam que hi ha 1.724 persones més fen feina i 15.837 afiliacions noves a la Seguretat Social. Això ens fa pensar que la temporada turística s’està allargant per això hi ha més gent fent feina furant més temps.
No obstant això, com cada any en aquest mes es produeix un augment del nombre de persones en situació d’atur i una disminució de les afiliacions a la Seguretat Social. Aquestes dades són una mostra clara de l’estacionalitat que continua dominat el nostre mercat de feina.

També observam un augment de la contractació indefinida del 13,80% en relació al mateix mes de l’any 2017 que s’ha aconseguit sobre tot, amb contractes fixos discontinus. Per CCOO, aquesta contractació hauria de ser de tot l’any ja que, les dades assenyalen una millora de la nostra economia i un allargament de la temporada turística.

Des de CCOO volem insistir en la qualitat de la contractació; s’han de fer contractes indefinits i de jornada sencera amb salaris dignes per tal que els treballadors i les treballadores puguin tenir estabilitat laboral i perspectives de futur. No podem permetre una altra temporada a l’aeroport de Son San Joan amb contractes per hores que fan que els treballadores i les treballadores haguin de fer feina per diferents empreses i descansar dins els seus cotxes al pàrquing de l’aeroport, per tal de treballar una jornada sencera.

Per tot això, des de CCOO demanam una millora en la contractació amb contractes indefinits de tot l’any i a jornada sencera, i un augment dels salaris d’acord al bon moment econòmic que vivim segons les xifres macroeconòmiques que manejam.

És el moment de que tothom pugui tenir un lloc de feina estable i de tot l'any

dimarts 4 de setembre de 2018