Es el momento EESS 2018

dijous 26 de juliol de 2018

HEM DE CERCAR NOUS LLOCS DE FEINA QUE DONIN ESTABILITAT I CONTINUÏTAT ALS TREBALLADORS I LES TREBALLADORES

• Valoració dades EPA II Trimestre 2018

Des de CCOO, demanem posar fi a l'estacionalitat i la temporalitat de la contractació cercant nous llocs de feina com pot ser el sector de les energies renovables que, segons l'informe que vàrem presentar ahir, pot crear més de 10.000 llocs de feina de tot l'any i de qualitat.

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l’Institut Nacional d’Estadística, al segon trimestre de l’any 2018 la taxa d’atur se situa en el 11,22%, de manera que la xifra de desocupats  se situa en les  72.500   persones.

Per comparació al mateix període de l’any 2017, el nombre de persones aturades ha augmentat en  600 persones (+0,77%), mentre que la variació trimestral, amb -30.600 aturats menys, ha estat del -29,65%.

Pel que fa a la població ocupada augmenta en termes interanuals +19.600 persones (+3,54%) i en referència al trimestre anterior +85.400 (+17,48%). En total el nombre d’ocupats ascendeix a 574,200 persones.

La Població activa es situa en 646.700 persones amb una variació interanual de +20.200 (+3,22) i intertrimestral de +54.900 (+9,27)

A les dades publicades avui  observem que hi ha un augment de la població activa  i de la població ocupada, ja que aquest trimestre suposa l'inici de la temporada turística a la nostra comunitat autònoma.

Les dades ens indiquen que el nostre mercat de feina es caracteritza per una forta estacionalitat i una alta temporalitat en la contractació que no dona estabilitat als treballadors i les treballadores i no permet que els nostres joves puguin desenvolupar projectes de futur.

Des de CCOO, demanem posar fi a l'estacionalitat i la temporalitat de la contractació cercant nous nínxols de feina; com pot ser el sector de les energies renovables que, segons l'informe que vàrem presentar ahir, pot crear més de 10.000 llocs de feina -d’aquí fins l’any 2030- .

Per CCOO, és el moment de cercar nous llocs de feina que permetin que tots els treballadors i les treballadores puguin tenir una feina de qualitat durant tot l'any, i que garanteixi un lloc de feina estable per tothom sense oblidar-nos dels més joves i dels majors de 45 anys que tanta dificultat estan tenint a l'hora de trobar una feina.

dijous 26 de juliol de 2018

Coneix CCOO - Unió Insular de Mallorca