1 de Maig

dimarts 3 de abril de 2018

Augmenta el nombre de contractes indefinits a les nostres illes

• Dades atur i afiliaciço a la Seguretat Social del mes de març.

L’augment dels contractes indefinits signats a Balears és fruit de les polítiquess d’estabilitat i desestacionalitzadores de les que participa CCOO.

Yolanda Calvo, Secretària d'Ocupació i Formació.

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d"Ocupació i Seguretat Social, al mes de març l’atur registrat es xifra en  53.731  persones. Respecte al mes de febrer l’atur ha davallat en termes absoluts en -5.650 persones, mentre la variació relativa ha estat del 9,51  %. Pel que fa a la variació anual tenim un descens del 7,83 % amb un total de  4.564 aturats menys que al mes de març del 2017.

Pel que fa als sectors d’activitat econòmica, encara que la davallada de l’atur es produeix en tots els sectors, novament  és el sector de serveis (- 5.421 ) el que lidera  la millora,  seguit  d’indústria (- 172 ) durant el mes de març.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, la mitjana mensual ha estat de 448.905 afiliacions, el seu nombre creix mensualment un 6,01 % (+25.445 ) mentre la variació anual se situa en un +4,41 % (+18.951 ).  En el cas de la variació mensual ens trobem per damunt de tot el territori nacional.

Segons les dades de contractació registrades es produeix un millora a la contractació indefinida,  (+8.671; + 21,02 %) encara que  la xifra de contractacions temporals és elevada, situant-se en el 78,98  % dels contractes que s’han registrat al mes de març.

Per CCOO, les dades publicades avui són positives ja que mostren un descens en el nombre de treballadors en situació d’atur a les nostres illes. Aquest descens està relacionat directament amb l’inici de la temporada turística per l’arribada de la setmana santa i fa que 5.421 persones del sector serveis hagin començat a fer feina.

Per una altra banda, volem destacar que continua l’augment del nombre de contractes indefinits signats durant el mes de març, que  dona estabilitat als treballadors i treballadores de la nostra comunitat. Aquesta estabilitat laboral es fruit de les polítiques en las que fa feina el nostre sindicat juntament amb la resta d’agents socials i el govern, com són el Pla d’Ocupació de Qualitat de les Illes Balears inclòs dins el Pacte per la Competitivitat, l’Ocupació de Qualitat i el Progrés Social. Són polítiques que contribueixen a dotar d’estabilitat i a desestacionalitzar el nostre mercat laboral i per tant a reactivar la nostra economia.

Per l’últim, volem posar en valor la negociació col·lectiva com eina de recuperació salarial i dels drets perduts i en la que CCOO participa activament en benefici dels treballadors i treballadores de les nostres illes.

Augmenta el nombre de contractes indefinits a les nostres illes

dimarts 3 de abril de 2018

• Salut laboral
  • Campanya Balears sense precarietat
  • banner assessoria jurídica
  • campanya llar
  • Enlace a la web Confederal
  • seguro de accidentes para protegerte durante tu actividad sindical.
  • Assessoria online
  • Serveis a l'afiliat