1 de Maig

dimecres 3 de gener de 2018

És l'hora de recuperar els salaris i els drets perduts pels treballadors i les treballadores de les Illes Balears

• Valoració de les dades d'atur i afiliació a la Seguretat Social

Des de CCOO exigim als empresaris que s’asseguin a negociar els d convenis col·lectius pendents per augmentar els salaris de manera significativa i recupera els drets perduts.

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d"Ocupació i Seguretat Social, el 2017 acaba amb un total de 63.369 aturats registrats a les Balears. Respecte al mes de novembre la desocupació baixa un -0,96% (-612) i per comparació amb el desembre del 2016 el descens se situa en el -5,29% amb una davallada de -3.539 aturats.

Per sectors, l’atur augmenta, en nombres absoluts, a Indústria (+77) i a Construcció (+234); mentre que disminueix a Serveis (-735), Sense Ocupació Anterior (-169) i Agricultura (-19).

Pel que fa a les dades d’afiliació a la Seguretat Social, la mitjana mensual se situa ara en les 413.770 altes, una xifra que baixa per comparació al mes de novembre en un -3,90% (-16.790) tot i elevar-se en termes anuals en un +4,53% (+17.942), de manera que el nombre actual d’afiliacions supera el d’anys anteriors.

D’altra banda es confirma que les millores dels darrers anys estan un cop més lligades a la precarietat. Segons les dades publicades avui, a les Illes s’han registrat en el darrer mes un total de 24.632 contractes dels quals tan sols un 14.2% són indefinits. A més, encara que en termes anuals la contractació indefinida es recupera de manera molt minsa (+185), la temporalitat continua sent la més dinàmica, protagonitzant el 85.8% de la contractació.

CCOO valora positivament la reducció del nombre de treballadors i treballadores en situació de desocupació i l'augment en les afiliacions a la Seguretat social, que són degudes a les contractacions que es produeixen durant les campanyes de Nadal i de Rebaixes.

Amb aquestes dades observem que seguim en la línia de l'ocupació estacional i de campanyes, dependent en aquest cas del sector del comerç, que no dóna estabilitat ni permet una projecció de futur als treballadors i les treballadores.

Considerem que el model econòmic basat només en els sectors del comerç i l’hoteleria comença a donar signes d’esgotament en la recuperació de l’ocupació i no pot absorbir més treballadors. Per  això, des de CCOO proposem la doble diversificació del nostre model productiu que possibiliti tenir un lloc de feina durant tot l'any i amb uns salaris dignes que contribueixin a disminuir les desigualtats socials que tant s'han agreujat durant la crisi.

Des de CCOO exigim als empresaris que s’asseguin a negociar amb els agents socials implicats, els  convenis col·lectius pendents de negociació dels diferents sectors, per augmentar els salaris de manera significativa i recupera els drets perduts durant la llarga i greu crisi que, segons el govern ja hem passat i que en molts casos segueix immersa la classe treballadora.

dimecres 3 de gener de 2018

• Salut laboral
  • Campanya Balears sense precarietat
  • banner assessoria jurídica
  • campanya llar
  • Enlace a la web Confederal
  • seguro de accidentes para protegerte durante tu actividad sindical.
  • Assessoria online
  • Serveis a l'afiliat