40 anys lluitant amb tuu

dijous 26 de octubre de 2017

Malgrat la magnífica temporada turística que hem viscut, no ens podem permetre 59.700 persones aturades.

Des de CCOO volem un mercat de feina diversificat i desestacionalitzat que permeti que els treballadors i les treballadores facin feina tot l’any i a jornada sencera, per allunyar la precarització que ens envolta.

Segons les dades EPA fetes públiques avui per l’Institut Nacional d’Estadística, al tercer trimestre de l’any 2017 la taxa d’atur se situa en el 9,25%, de manera que la xifra de desocupats  se situa en les  59.700   persones.

Per comparació al mateix període de l’any 2016, el nombre de persones aturades ha baixat en               -8.200 persones (-12,06%), mentre que la variació trimestral, amb -12.300 aturats menys, ha estat del -17,05%.

Pel que fa a la població ocupada augmenta en termes interanuals +13.300 persones (+2,33%) i en referència al trimestre anterior +31.300 (+5,64%). En total el nombre d’ocupats ascendeix a 585,800 persones.

La Població activa es situa en 645.500 persones amb una variació interanual de +5.100 (+0,80) i intertrimestral de +19.000 (+3,04)

Encara que les dades de l’EPA publicades avui són positives comparades amb les de l’any passat, des de CCOO pensem que no ens podem permetre que el nostre mercat laboral continuï amb aquesta fortíssima dependència del sector serveis; un sector que per norma general ofereix llocs de feina de poc valor afegit i amb una elevada precarització. Tot això, afegit a la devaluació salarial fomentada per la reforma laboral, fa que trobar una feina sigui cada vegada menys una garantia per poder dur una vida independent o sortir de la pobresa.

Des de CCOO volem un mercat de feina diversificat que permeti que els treballadors i les treballadores facin feina tot l’any i a jornada sencera per allunyar la precarització que ens envolta, al mateix temps que lluitam per què el sector serveis ofereixi ocupacions de qualitat, en las que tots els treballadors tenguin la formació que els doni el valor afegit que pel moment manca en aquest sector.

Per CCOO s’han de continuar amb les negociacions per part de l'Administració, la patronal i els sindicats, per què els treballadors i les treballadores participin dels beneficis de les empreses i es posi fi a la precarietat laboral.

dijous 26 de octubre de 2017