40 anys lluitant amb tuu

dimarts 3 de octubre de 2017

Un any més el mercat laboral illenc continua amb la forta dependència del sector serveis

Des de CCOO reclamen una negociació col·lectiva que permeti la regulació de les càrregues de feina, el volum de les plantilles i l’actualització dels salaris d’acord amb la nova situació econòmica que vivim.

Yolanda Calvo, Secretaria d'Ocupació i Formació

Segons dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, en el mes de setembre del 2017 les Illes Balears registren 42.415  aturats en les oficines d’ocupació. Per comparació a les dades d’ara fa un any, l’atur registrat ha descendit en -5.855 persones; en termes relatius la baixada és del -12,13%. Respecte a l’agost l’atur a les Illes va augmentar un +5,12%, és a dir, 2.064 persones en xifres absolutes.

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social tenim un total de 545.673 afiliacions en situació d’alta, una xifra que en un any ha evolucionat un +5,14% (+26.659), i comparat amb el mes anterior un -2,66% (-14.904).

Respecte a la contractació, ve marcada un cop més per l’elevada temporalitat. El 85,1% dels contractes són temporals. Del total de contractes registrats durant el mes de setembre (40.370) només el 14,9% (6.042) han estat contractes indefinits, contractes fixos discontinus inclosos, mentre que el total de contractes temporals ha estat del 85,1% (34.328).

A les dades oferides avui pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social observem un major nombre d’aturats que a CCOO li fa pensar que continuem instal·lats en el model econòmic de sol i platja centrat als mesos d’estiu; com l’estiu finalitza aquest mes de setembre, es produeix un augment dels acomiadaments, sobretot al sector serveis que suposen el 85%  dels nous aturats.

La Secretaria d’Ocupació i Formació  de CCOO de les Illes, Yolanda Calvo, vol assenyalar que el nombre de contractes temporals és molt elevat, ja que en allargar-se la temporada turística cada vegada més, els treballadors fixos discontinus acomiadats del sector serveis, són substituïts per altres treballadors i treballadores temporals, molts d’ells en situació de precarietat laboral i salarial.

CCOO exigeix la transformació dels contractes temporals en indefinits per poder fer feina d’una manera estable i amb unes condicions laborals i salarials dignes, i el manteniment de la contractació al llarg de tot l’any, ja que hi ha dades que ens indiquen que cada vegada més els diferents sectors mantenen la seva activitat durant més temps.

Per altra banda, també reclamem una negociació col·lectiva que permeti la regulació de les càrregues de feina, el volum de les plantilles i l’actualització dels salaris d’acord amb la nova situació econòmica que vivim, tal com queda reflectit al conveni  col·lectiu d’hoteleria signat el dia 28 de setembre .

Per tot això, CCOO emplaça a les administracions i als empresaris a iniciar el canvi del model productiu que ens dugui a l’estabilitat laboral, i a millorar les condicions laborals i salarials dels treballadors i treballadores via negociació col·lectiva; només així es podran recuperar els drets laborals perduts i començaran a minvar els elevats nivells de desigualtat existents en la classe treballadora de les nostres illes.

dimarts 3 de octubre de 2017

• Campanya Balears sense precarietat
  • banner assessoria jurídica
  • campanya llar
  • Enlace a la web Confederal
  • seguro de accidentes para protegerte durante tu actividad sindical.
  • Assessoria online
  • Serveis a l'afiliat