40 anys lluitant amb tuu

dijous 15 de juny de 2017

BALEARS SENSE PRECARIETAT

• CCOO de les Illes Balears engega una nova campanya contra la precarietat laboral i social

La precarietat no és una condició, si no una situació que hem de revertit.

Imatge de la roda de premsa

Avui, José Luis García, Secretari General de CCOO de les Illes Balears, Catalina Ginard, Secretaria d"Organització i Francesc Mellado, Secretari de Comunicació, Institucional i Serveis, han presentat la campanya "Balears sense precarietat".

Aquesta campanya,  especifica de les Illes,  enllaça amb l’anàlisi i la denúncia que s’ha fet des del sindicat els darrers mesos: la crisi no sols s’ha resolt amb la pèrdua de lloc de feina de molts de milers de persones;  si no  també amb la devaluació de les condicions de feina i de salaris dels treballadors i de les treballadores que conservaren les seves ocupacions.

De tot això, neix la precarietat que té la més grollera expressió en la dels treballadors i les treballadores pobres, les d’aquells i aquelles que malgrat tenir un salari no podem cobrir les necessitats més essencials.

Les  reformes laborals, en espacial la del PP del 2012, son les culpables del manteniment del  desequilibri de les relacions entre les forces del treball i les del capital, afeblint als sindicats, per afavorir als empresaris   la singularització enfront de l’acció col·lectiva a l’hora de negociar. A més, les reformes laborals han flexibilitzat la contractació amb l’abús de les contractacions a temps parcial i temporal.

A hores d’ara, les xifres macroeconòmiques ens mostren que anem deixant la recessió, que tornem a créixer. Però aquest creixement  no arriba a tothom; i, el que és pitjor, no es preveu que arribi a tothom. Bona prova és el deteriorament de les prestacions i la pèrdua de poder adquisitiu de les pensions.

Des del sindicat s’han iniciat diferents campanyes de manera un tan aïllada als sectors de handling, la neteja i al col·lectiu de cambreres de pisos. El que pretenem ara, amb aquesta campanya, és donar més visibilitat altres sectors i col·lectius que es trobem en precari i fer ressò de les propostes de CCOO per a lluita contra la precarietat.

Lluitar contra la precarietat s’ha de fer des de tres nivells clarament diferenciats: amb el Govern de les Illes Balears, amb el Pacte per la Competitivitat, l’Ocupació de Qualitat i el Progrés Social, i el Pacte per l’Ocupació; mitjançant la negociació col·lectiva, millorant condicions als convenis, apostant pels convenis sectorials i dotant de convenis als sectors que no en tenen; i emplaçant a la patronal de les Illes a establir un marc de relacions laborals propi per les Illes Balears, en consonància amb el nostre model productiu.

Aquesta campanya s’engega amb la intenció d’arribar al conjunt de la classe treballadora de les Illes Balears mitjançant assemblees a les empreses, als comitès, als delegats i delegades i als treballadors i treballadores d’una manera clara, directa i amb argument.
La campanya inclou els espais amb una forta concentració de treballadors com són els aeroports i els polígons industrials, no descartant mobilitzacions en els sectors que pateixen una major precarietat.

BALEARS SENSE PRECARIETAT

dijous 15 de juny de 2017

• Campanya Balears sense precarietat
  • banner assessoria jurídica
  • campanya llar
  • Enlace a la web Confederal
  • seguro de accidentes para protegerte durante tu actividad sindical.
  • Assessoria online
  • Serveis a l'afiliat