Defensa el teus drets

divendres 7 de abril de 2017

José Luis García elegit Secretari General de CCOO de les Illes Balears amb el 98% del vots.

L'11 Congrés CCOO de les Illes Balears ha elegit a José Luis García com a Secretari General amb el 98 cent del vots (103 vots dels 105 emesos).

Imatge de la nova executiva

També s'ha triat amb el 97% (102 vots dels105 emesos) la nova comissió executiva integrada per Isabel Millán, Francesc Mellado, Eva Cerdeiriña, Jesús Vega, Catalina Ginard, Alfredo Gutiérrez, Carmen Sánchez, Carme Seguí, Margarita Vicens i Yolanda Calvo.

José Luis García  ha recordat, al final del Congrés, que el projecte de de CCOO de les Illes balears vol donar resposta a la realitat que pateixen els treballadors i treballadores de les Illes, tant en les seves condicions laborals (precarietat marcada per contractes temporals i a temps parcial, càrregues de feina i ritmes de treball excessius, salaris baixos), com socials (pensions, sistemes de protecció, sanitat, educació, bretxa de gènere, etc.). En definitiva, fer front a la xacra de la desigualtat i a la pobresa que s'ha configurat a l'empara de la ideologia neoliberal.

A hores d'ara, ha continuat José Luis García, CCOO de les Illes Balears és una organització cohesionada que té com objectiu esser el referent per la classe treballadora -lluitant per l'ocupació de qualitat i contra la precarietat- i per la ciutadania -batallant contra la pobresa i la desigualtat; promovent nous drets de ciutadania i lluitant per la recuperació dels drets furtats-.

Al nou projecte, a dit José Luis García, es reforçarà   amb la intervenció a l'empresa -mitjançant la negociació col·lectiva- i al si de la societat, situant el treball al centre de debat com a element de promoció de drets i de progrés.

Per aconseguir el nostres objectius és necessari construir un sindicat el més proper als treballadors i a les treballadores, als centres de treball i als sectors, per donar respostes als problemes que se'ls hi presenten al dia a dia, en defensa dels seus interessos i amb utilitat, la qual cosa s'haurà de sustentar en quatre pilars: augmentar l'afiliació i la representació, reforçar la negociació col·lectiva i el diàleg social.

En resum, el projecte que representa José Luis Garcia vol esser un referent pels treballadors i les treballadores, alhora que pel conjunt de la societat: proper, útil, coherent i amb un fort component socio-polític amb capacitat d'influir en les polítiques dels diferents governs per a millorar les condicions de vida de la classe treballadora.

divendres 7 de abril de 2017