Defensa el teus drets

dimarts 4 de abril de 2017

La recuperació econòmica no és creïble mentre no es faci un canvi a un model productiu sostenible durant tot l'any

Per CCOO és el moment de donar un impuls decidit per part del govern i de les patronals per fer un canvi de model que permeti als treballadors i treballadores recuperar els drets i els salaris perduts al llarg d"aquests anys.

Yolanda Calvo, Adjunta a la secretaria d'Ocupació, Formació i Joventut

Segons les dades fetes públiques avui pel Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, al mes de març l’atur registrat es xifra en 58.295 persones. Respecte al mes de febrer l’atur ha davallat en termes absoluts en -5.335 persones, mentre la variació relativa ha estat del -8,38%. Pel que fa a la variació anual tenim un descens del -11,85% amb un total de -7.839 aturats menys que al mes de març del 2016.

Pel que fa als sectors d’activitat econòmica, encara que la davallada de l’atur es produeix en tots els sectors, novament és el sector de serveis (-4.976) el que lidera de la millora, seguit  d’indústria (-242) i construcció (-223).

En el cas de les afiliacions a la Seguretat Social, la mitjana mensual ha estat de 429.954 afiliacions, el seu nombre creix mensualment un +6,30% (+25.474 ) mentre la variació anual se situa en un +5,71  % (+23.212 ).

Segons les dades de contractació registrades, malgrat es produeix una petita millora a la contractació indefinida,  (7.247 ; +16,6 %), la xifra de contractacions temporals és encara molt elevada, situant-se en el 83,4 % dels contractes que s’han registrat al mes de març.

Per CCOO, encara que les dades presentades avui són positives en  relació a la incorporació al mercat de treball d’un major nombre de persones, no podem afirmar que la recuperació hagi arribat al conjunt de la classe treballadora, ja que es manté la precarietat i la desigualtat.  Observem una temporada turística més llarga i per tant un augment de la contractació i des de CCOO pensem que aquest fet és a causa de la forta demanda turística que tenen les nostres illes des de fa uns anys, però no perquè s’hagi apostat per un canvi de model econòmic a un altre que sigui sostenible i que es mantingui durant tot l’any.

En aquest sentit,  Yolanda Calvo, adjunta a la Secretaria d’Ocupació, Formació i Joventut de CCOO, opina, a més, que si no es canvia el marc de la legislació laboral, en especial, la reforma laboral i no es prenen mesures efectives per acabar amb les dues xacres del nostre mercat laboral, la temporalitat i l’ocupació a temps parcial, no podem parlar de recuperació.

Yolanda Calvo afegeix que des de CCOO considerem que és el moment de donar un impuls decidit per part del govern i de les patronals per fer aquest canvi de model que permeti als treballadors i treballadores recuperar els drets i els salaris perduts al llarg d’aquests anys.

Per l’últim, Yolanda Calvo reclama que hem de passar del model de sol i platja, només als mesos d’estiu, a un model productiu més sòlid que s’allargui durant tot l’any, perquè els treballadors i les treballadores puguin recuperar  l’estabilitat a la feina i guanyar en seguretat.

dimarts 4 de abril de 2017