Defensa el teus drets

29 de juliol de 2015, 9:54

CCOO convocarà noves mobilitzacions a Correus fins al final de la legislatura

El sindicat anuncia vagues i aturades els mesos de setembre, octubre i novembre si el Govern no concreta mesures per aconseguir acords en matèria d'ocupació i de salari per als 52.000 treballadors/es de Correus.

CCOO, sindicat majoritari a Correus, ha anunciat que no donarà per tancat el conflicte laboral que l'empresa postal pública té obert des de setembre passat fins que no es concretin les iniciatives anunciades pel Govern en matèria d'ocupació i es posin sobre la taula mesures similars de caràcter salarial. Malgrat que hi ha hagut alguns avanços en el procés de negociació, i malgrat el compromís del ministre d'Hisenda d'obrir vies legals per a la consolidació d'ocupació a Correus, el sindicat ha assenyalat que els motius del conflicte segueixen sense resoldre's i que, per tant, continua obert.

En aquest sentit, CCOO recorda que segueix sense haver-hi resposta a l'ajust d'ocupació sense precedents que està patint Correus, que ha suposat la supressió de 15.500 ocupacions en els últims cinc anys (11.000 d'aquestes en l'actual legislatura), a la retallada salarial també sense precedents, després de cinc anys de congelació salarial i de pèrdua constant de poder adquisitiu, i a la rebaixa continuada de drets. Tot això, pel sindicat, s'ha traduït en un indubtable deteriorament de les condicions de treball i de la qualitat d'un servei públic prestat als ciutadans.

Per posar solució a les conseqüències negatives que aquesta situació està generant, CCOO considera que són imprescindibles, d'una banda, la concreció d'un acord d'ocupació que permeti la conversió de milers d'ocupacions temporals en fixes, que posi fi a sobrecàrregues de treball inassumibles que els treballadors porten anys patint i que no han fet sinó empitjorar al llarg de la legislatura; i d'una altra, un acord en matèria salarial que possibiliti, més enllà de la restitució de la paga extra suprimida el 2012, la recuperació del poder adquisitiu perdut als llarg dels últims anys per als 52.000 treballadors i treballadores de Correus a través d'un increment singular per al col·lectiu de Correus, especialment castigat en aquesta crisi. Una mesura que té sentit mentre que el Govern està proclamant fa mesos la certificació de la recuperació econòmica, quan l’FMI i l'OCDE han elevat les previsions econòmiques del nostre país -“el que més creix actualment d'Europa”, segons afirmen textualment-, i quan millora la confiança empresarial -un 2,4 % en el tercer trimestre, segons l'Institut Nacional d'Estadística.

Per CCOO, no s’entendria que, quan s'ha signat recentment l'Acord per a l'Ocupació i la Negociació Col·lectiva (AENC) en el sector privat amb objectius mínims d'increments salarials per a 2015 de l'1 % i de l'1,5 % per a 2016, no se li reconegui al sector públic, i en especial a l’empresa pública més gran d'aquest país, la possibilitat d'incrementar les seves retribucions i millorar la seva ocupació, per poder respondre -i no sucumbir- a les pressions del mercat obert i fortament competitiu en què es desenvolupa la seva activitat. I això només pot donar-se habilitant la cobertura legal -Llei de Pressupostos i/o altres- perquè pugui fer-ho.

CCOO considera que l'escàs marge temporal que queda en aquesta legislatura per a la presa de decisions ha d'aprofitar-se per concretar aquestes mesures, i insisteix en el fet que, fins que no es prenguin les iniciatives necessàries, el conflicte segueix sense resoldre's i per tant continua obert. En aquest sentit, CCOO ha anunciat que proposarà a la resta d'organitzacions sindicals que han protagonitzat les mobilitzacions de Correus, un nou calendari de concentracions, aturades i vagues per als mesos de setembre, octubre i novembre.

CCOO convocarà noves mobilitzacions a Correus fins al final de la legislatura

29 de juliol de 2015, 9:54